06:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1398 - 09:16
کد خبر: 12575

دریاچه ارومیه ظرفیت بکر توسعه گردشگری در آذربایجان غربی

دریاچه ارومیه با طبیعت بکر و بی نظیر خود می تواند ظرفیت و پتانسیل مهم برای توسعه و رونق صنعت گردشگری آذربایجان غربی باشد و سهم اشتغال استان در این بخش را افزایش دهد
دریاچه ارومیه ظرفیت بکر توسعه گردشگری در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، افزایش سطح آب دریاچه ارومیه در سال جاری باعث شد که این جاذبه طبیعی از ابتدای بهار میزبان هزاران مسافر و گردشگر باشد.

وضعیت مطلوب و حضور مسافران و گردشگران در ساحل دریاچه ارومیه زمینه ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در این مکان را فراهم کرده است و ایجاد امکانات رفاهی وبهداشتی از مطالبات جدی مسافرینی است که دیدار از دومین دریاچه شور جهان را مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

با این حال استقبال بسیار خوب مسافران از دریاچه ارومیه هنوز نتوانسته همت متولیان را برای ایجاد امکانات در این مکان جدی‌تر کند و در حال حاضر که تابستان در آستانه رسیدن به نیمه است، ساحل دریاچه ارومیه همچنان از نبود امکانات رنج می‌برد.

احداث پلاژها در ساحل دریاچه ارومیه برای رفاه گردشگران
محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص گفته است که باید از ظرفیت دریاچه ارومیه در جهت رونق و گسترش گردشگری استان استفاده شود.
همچنین این مقام مسئول با بیان اینکه با ساماندهی‌های انجام‌شده ساخت پلاژهای مناسب محیط برای شنای ویژه آقایان و بانوان در دریاچه در حال آماده‌سازی است ادامه داده است: با برپایی پلاژهای شنا زمینه خوبی برای شناساندن استان و جذب گردشگران فراهم می‌شود.

افزایش سرانه درآمد استانی به شرط توجه به توسعه ظرفیت گردشگری دریاچه ارومیه
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی نیز معتقد است دریاچه ارومیه فرصت بی‌نظیر در زمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی ایجاد می‌کند.
 
این مسئول بر این باور است باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.

طرح‌هایی برای ساماندهی زباله‌های انباشت شده در  دریاچه ارومیه داریم
در این میان مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط‌ ‌زیست آذربایجان‌غربی نیز در مورد ایجاد امکانات در ساحل دریاچه ارومیه گفته است طرح‌هایی برای ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌های انباشت شده در دریاچه ارومیه داریم و به سطل زباله اکتفا نمی‌شود بلکه در طرحی که تا 3 ماه آینده اجرایی می‌شود مجوز جای‌گذاری سرویس بهداشتی سیار، دوش حمام سیار، کافی‌شاپ سیار  بر اساس قوانین و ضوابط سازمان حفاظت محیط‌ زیست صادر می‌شود به ‌نحوی‌که قوانین پارک ملی نیز به‌طور کامل رعایت شده باشد.
لزوم توجه بیش از پیش به ظرفیت گردشگری در ساحل دریاچه ارومیه به شدت احساس می‌شود و این مکان می‌تواند به یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در کشور تبدیل شود که امیدواریم با ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی دریاچه ارومیه این امر محقق شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید