22:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1398 - 13:39
کد خبر: 12559
باریش گزارش می‌دهد:

ارومیه چشم انتظار آزادراهی که هنوز تکمیل نیست

آزاد راه ارومیه به تبریز با توجه به افزایش حجم تردد خودروها در مسیر بین آذربایجان غربی و شرقی یکی از مطالبات جدی مردم است اما متاسفانه پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد و مسافران هنوز مجبورند از مسیر جاده شهید کلانتری برای تردد استفاده کنند.
ارومیه چشم انتظار آزادراهی که هنوز تکمیل نیست

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، جاده شهید کلانتری ارومیه یکی از اصلی‌ترین مسیرهای مواصلاتی بین آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی است که روزانه هزاران خودرو از این مسیر تردد می‌کنند اما تسریع در تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز می تواند از حجم ترددهای روزانه در این مسیر بکاهد چرا که این جاده هم نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم در شرایط فعلی باشد.

احداث پل میانگذر دریاچه ارومیه نیز گرچه باعث شد تا مسیر طولانی رفت و آمد به آذربایجان‌شرقی کاهش یابد اما این جاده در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و تخریب آسفالت و وجود دست‌اندازهای بی‌شمار در این مسیر مردم را به شدت کلافه کرده است که نیاز دارد مسئولان هر دو استان نسبت به بهسازی آن اهتمام داشته باشند.

وضعیت نامناسب جاده ارومیه به تبریز به خودروها آسیب می‌رساند

یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در ارسال پیامی گفت: در هفته دو بار در مسیر جاده ارومیه به تبریز رفت و آمد می‌کنم و وضعیت نامناسب جاده باعث شده در عرض 3 ماه، دو حلقه از لاستیک‌های خودرو خراب شود.

وی افزود: وضعیت نامناسب جاده نه تنها به لاستیک خودرو آسیب می‌رساند بلکه مشکلات زیادی نیز از لحاظ فنی برای خودرو ایجاد می‌کند.

این مخاطب گفت: مسئولان باید به این امر توجه کنند و درصدد رفع مشکلات مردم به وضعیت نامناسب جاده ارومیه به تبریز رسیدگی کنند.

وجود چاله‌های وسط جاده باعث بروز تصادف می‌شود

محمد یکی از رانندگانی که روزانه در مسیر جاده ارومیه به تبریز تردد می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: به دلیل شرایط شغلی روزانه در مسیر جاده ارومیه به تبریز رفت‌وآمد می‌کنم و روزی نیست که در این مسیر شاهد تصادفات جاده‌ای نباشم.

وی افزود: وضعیت نامناسب جاده و وجود چاله‌های بزرگ در این مسیر باعث بروز تصادفات زیادی می‌شود و با وجود اینکه چند سال از وضعیت نامناسب این مسیر می‌گذرد اما متولیان همچنان در راستای ساماندهی این جاده بی‌اهمیت هستند.

دریافت عوارض نامتعارف در قبال نبود امکانات

هادی یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: مسیر جاده ارومیه به تبریز از امکانات مناسبی برخوردار نیست و با توجه به اینکه امکانات مطلوبی ندارد دریافت عوارض نامتعارف در این مسیر مردم را کلافه می‌کند.

وی افزود: مسیر جاده شهید کلانتری به سمت تبریز به شدت نیازمند ساماندهی است و با ایجاد امکانات مناسب در این مسیر، زمینه خوبی برای جذب توریست و گردشگر فراهم می‌شود.

ساماندهی مسیرهای مواصلاتی که روزانه محل تردد هزاران خودرو است در راستای پیشرفت و توسعه همچنین جلوگیری از خسارات جانی و مالی بسیار اهمیت دارد.

از این رو امیدواریم با تسریع شدن روند تکمیل ساخت آزادراه ارومیه به تبریز مسیرهای مواصلاتی بین دو استان از کیفیت و امکانات بهتری برخوردار باشد چراکه وجود جاده‌های ایمن و با کیفیت یکی از شاخص‌های توسعه هر استانی به شمار می رود البته نمایندگان مجلس می‌توانند با تخصیص ردیف اعتبارات ویژه در بودجه برای راه‌های استان این روند را شتاب بیشتری ببخشند و مسیر را برای توسعه اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی پیش از پیش هموارتر کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید