02:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1398 - 10:53
کد خبر: 12501
شهردار منطقه 4 در گفت‌و‌گو با باریش:

اجرای سیاست‌های تشویقی برای احیای بافت‌های فرسوده

با توجه به اینکه منطقه 4 ارومیه دارای 700 هکتار بافت فرسوده است، سیاست‌های تشویقی برای حمایت از کسانی که تمایل به نوسازی داشته باشند، اجرا می‌شود.
اجرای سیاست‌های تشویقی برای احیای بافت‌های فرسوده

فرخ عبدی، شهردار منطقه 4 ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر گفت: این منطقه دارای 700 هکتار بافت فرسوده است که از این میزان 400 هکتار بافت فرسوده دارای ارزش تاریخی هستند که تلاش داریم با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی آن را حفظ کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ساختمان‌های قدیمی نشان دهنده اصالت تاریخی و فرهنگی هر شهری هستند، احیای بافت‌های فرسوده را احیای هویت گذشته دانست و خاطرنشان کرد: صاحبان ساختماهایی قدیمی اگر اقدام به احیای ملک با کاربری تجاری کنند به طور مثال از ساختمان‌های قدیمی به عنوان رستوران‌های سنتی بدون تغییر در فضای ساختمان شامل دریافت حمایت های شهرداری می‌شوند و از این افراد هیچ‌گونه وجهی برای عوارض شهرداری دریافت نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مصوبه جدید شورای شهر در حمایت از احیای بافت‌های فرسوده تصویب شده است، تصریح کرد: شهرداری از تمام افرادی که تمایل به احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرداشته باشند دعوت به همکاری می‌کند تا از اصالت شهری برای انتقال به نسل‌های بعدی حراست کند.

عبدی یادآور شد: در بارندگی‌های ماه‌های ابتدایی امسال تعداد 15 خانه مسکونی که دارای بافت‌های فرسوده بودند دچار آسیب شده و ریزش کردند در حالی که می‌توان با اندکی سرمایه‌گذاری در این بخش از این بناها با کاربری‌های بهتر استفاده کرد.

شهردار منطقه 4 ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری در حمایت از افرادی که بتوانند بافتهای فرسوده را با تغییر کاربری به چرخه اشتغال اضافه کنند تلاش می‌کند تا با ارائه به موقع خدمات شهری از قبیل زیباسازی، آسفالت و رفع سدمعبر مسیر فعالیت این افراد را هموار کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید