11:28|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1398 - 12:24
کد خبر: 12492
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی:

راه‌اندازی پارلمان‌های مشورتی زنان در آذربایجان غربی

تشکیل پارلمان مشورتی بانوان نمادی از مشارکت نظام‌مند و سازمان یافته است که در راستای پیگیری مطالبات بانوان تشکیل شده که حضور هدفمند بانوان در عرضه اجتماعی را به تصویر می‌کشد.
راه‌اندازی پارلمان‌های مشورتی زنان در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پریسا علیلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت پارلمان مشورتی بانوان در آذربایجان‌غربی و تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در جوامع اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: در سه ماه اخیر پارلمان مشورتی در استان تشکیل شد و آذربایجان‌غربی به عنوان سومین استان در کشور اقدام به تشکیل پارلمان مشورتی بانوان کرده است.
وی افزود: در چهار ماه گذشته پارلمان مشورتی در 17 شهرستان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده که خردادماه گذشته آخرین پارلمان مشورتی بانوان در شهرستان ارومیه به اتمام رسید و منتظر زمان برگزاری جلسه از طرف وزارت کشور با حضور استاندار استان هستیم تا پارلمان مشورتی بانوان را راه اندازی کنیم.
علیلو ادامه داد: در ابتدا استان خراسان رضوی اقدام به تشکیل  پارلمان مشورتی کرد و بعد از آن از طرف معاونت استان‌ها به تمامی استانها ابلاغ و درخواست کردند که پارلمان مشورتی بانوان در تمامی استان‌ها و شهرستان شکل دهند.
وی گفت: تشکیل این پارلمان نمادی از مشارکت نظام‌مند و سازمان یافته است که در راستای پیگیری مطالبات بانوان تشکیل شده که تجربه مدرن برای حضور هدفمند بانوان در عرضه اجتماعی است.
علیلو افزود: پارلمان مشورتی بانوان به صورت ملی راه‌اندازی شده است از این رو در تلاش هستیم تا مطالبات بانوان را به صورت بومی و منطقه‌ای نیز دنبال و مشکلات آنان را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در پارلمان مشورتی بانوان شهرستان ارومیه 5 نفر نماینده استانی و 5 نفر نیز هئیت رئیسه شهرستانی دارد تصریح کرد: افزایش مشارکت زنان در جوامع اجتماعی و سیاسی همچنین معرفی توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های پارلمان مشورتی بانوان است.
این مسئول ادامه داد: سند جامع ملی بانوان در استان تدوین شده که این سند با توجه به تنوع فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها و همچنین شرایط اجتماعی و فرهنگی متفاوتی که دارد در استان و هر شهرستان تدوین شده که در این سند شناساسی دقیق وضعیت زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای استان و اولویت بندی و تفکیک هر شهرستان صورت گرفته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: این سند چشم انداز 5 ساله دارد و در راستای بهبود وضعیت زنان استان و ارزیابی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای کارشناسی برای کاهش کاستی‌ها و تقویت ضعف‌های حوزه زنان و خانواده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید