09:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1398 - 08:47
کد خبر: 12484
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تصویب 240 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه

در ردیف بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر برای طرح کمک به اتوبوسرانی رقمی بالغ بر ٢۴٠ میلیارد ریال مصوب شده است.
تصویب 240 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه

محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس شورای اسلامی شهرارومیه در گفت‌‌وگوبا سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ١١٠ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی نوسازی و بهسازی شده و پیش‌بینی می‌شود ٨ دستگاه اتوبوس ملکی نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود.

علیزاده در رابطه با اینکه شرکتی از ترکیه به صورت پایلوت یک دستگاه اتوبوس را مورد نوسازی قرار داده است گفت: مراتب رضایت کار آن شرکت حاصل شده و برای نوسازی ١٠ دستگاه از اتوبوس‌های ملکی با این شرکت قرارداد بسته می‌شود.

این مسئول بیان اینکه از بین اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز تعمیرات، نوسازی و بازسازی بدنه، صندلی و کف بر عهده بخش خصوصی است، افزود: اولویت نوسازی با اتوبوس‌های ملکی است و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آغاز سال تحصیلی جدید اولویت نوسازی با اتوبوس‌های ملکی است.

وی افزود: این روند تا پایان سال جاری ادامه دارد و همچنین اعتبار نوسازی برای هر دستگاه اتوبوس ملکی حدوداً بین ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار تومان سرشکن می گردد.

علیزاده در رابطه با فعالیت اتوبوس‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٩٣ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۴٩ دستگاه اتوبوس بخش ملکی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه در ردیف بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر در سال ٩٨ برای طرح کمک به اتوبوسرانی رقمی بالغ بر ٢۴٠ میلیارد ریال مصوب شده است، گفت: کارشناسان محیط زیست سطح آلایندگی اتوبوس ها را بررسی و گزارش‌های لازم را در زمینه معاینه فنی و مضرات احتمالی زیست محیطی آنها ارائه می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید