20:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 13:10
کد خبر: 12482
یک متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با باریش:

جراحی‌های دندان در زمان بارداری منعی ندارد

اگر جراحی‌های دندان در زمان بارداری با داروهای بی‌حسی با دوزهای استاندارد انجام شود، منعی نداشته و خطری برای مادر و جنین ندارد.
جراحی‌های دندان در زمان بارداری منعی ندارد

لیدا اکبری، متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز با بیان اینکه اقدامات درمانی دندانپزشکی اگر مشکل خاصی بیمار نداشته باشد با استفاده از بی حسی موضعی ای هیچ گونه منعی در زنان باردار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دوزی که برای بی‌حسی در درمانی‌های دندانپزشکی استفاده می‌شود پایین است مشکلی ایجاد نمی کند و حتما باید از آنتی بیوتیک هایی که در دوران بارداری مجاز به مصرف هستند و از سوی پزشک تجویز می شود مورد استفاده قرار دهند.

این پزشک در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات شایع در بانوانبا بیان اینکه چند نوع اختلال قاعدگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قاعدگی نرمال بین 21، 23 تا 35 روز اتفاق بیفتد نرمال است و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

اکبری ادامه داد: اختلالات قاعدگی در برخی از بانوان روی می‌دهد که ریشه‌یابی علت نیاز به ویزیت و گرفتن شرح حال دقیق از بیمار دارد اما مصرف برخی از داروها نیز می‌تواند در زمان قاعدگی تاثیر داشته باشد و در این افراد باید اختلالات هورمونی از جمله هورمون شیر و مشکلات تروئید باید مورد بررسی قرار گیرد.

این متخصص زنان و زایمان در پایان تصریح کرد: استفاده خودسرانه از برخی از دواروهای پیشگری در زمانهایی که مورد نیاز نیست از دلایلی است که می‌تواند در زمان عادت ماهانه در بانوان اختلال ایجاد کرده و مشکلاتی را برای بانوان به وجود آورد از این رو بهتر است بانوان از مصرف دارو بدون مشورت با پزشک متخصص خودداری کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید