09:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 13:03
کد خبر: 12481
باریش گزارش می‌دهد؛

بازگشت قایق‌های تفریحی و رستورانی گامی در توسعه گردشگری در آذربایجان غربی

سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با انتقال قایق‌های تفریحی و رستورانی به دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرده است تا زمینه‌ لازم برای حضور روزافزون گردشگران در سواحل این دریاچه به ویژه از سال‌های آینده را فراهم آید.
بازگشت قایق‌های تفریحی و رستورانی گامی در توسعه گردشگری در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ مردم استان‌های شمالغرب کشور به خصوص آذربایجان غربی سال‌های زیادی در استرس و ترس از خشک از شدن دریاچه ارومیه لحظات و زندگی خود را سپری می‌کردند و سال‌ها و سال‌ها خبرهای ناامیدکننده‌ای از دریاچه ارومیه می‌شنیدند و به بیانی دیگر می‌توان گفت که مردم نیز از احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان توسط ستاد احیا دریاچه ارومیه ناامید شده بودند تا اینکه با لطف و موهبت الهی و با بارش‌های بهاری دریاچه ارومیه جانی دوباره گرفت.

پس از احیای تقریبی، دریاچه ارومیه بدون کوچک‌ترین امکاناتی طی ماه‌های اخیر توانسته بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده و گردشگران زیادی را به خود بیند؛ این اتفاق روی داده نشان داد که نیاز مبرمی به ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری در دریاچه ارومیه وجود دارد.

پس از انتقادهای رسانه‌ای که در خصوص عدم وجود امکانات رفاهی انجام شد، حال خبرهای خوبی در این خصوص می‌رسد.

رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی خبرهای خوبی در خصوص با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص انتقال قایق‌های تفریحی و رستورانی به دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرده است، اضافه کرد: در صدد هستیم با امضای تفاهم‌نامه‌ای زمینه‌ لازم برای حضور روزافزون گردشگران در سواحل این دریاچه به ویژه از سال‌های آینده را فراهم کنیم.

رضا حسینی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری دریاچه ارومیه با بیان اینکه حضور گردشگران تابستانی در حاشیه دریاچه ارومیه قابل توجه است، افزود: تامین زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این دریاچه بسیار ضروری است و دستگاه‌های مسوول باید در این خصوص به سرعت وارد عمل شوند.

رضا حسینی اضافه کرد: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد حضور پرشور مردم بومی و گردشگران از استان‌های مختلف کشور در سواحل دریاچه ارومیه بوده‌ایم ولی آن طور که باید و شاید، امکانات زیرساختی در این خصوص مهیا نبوده است.

وی اظهار کرد: باید اقداماتی در سواحل این دریاچه انجام گیرد که علاوه بر جذب گردشگر و مسافر، آسایش خاطر را برای استفاده‌کنندگان از دریاچه فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جاده شهید کلانتری پذیرای بیشترین مسافران تابستانی دریاچه ارومیه بوده است، بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا دهکده ساحلی چی چست، منطقه قالقاچی، منطقه کاظم داشی و دیگر مناطق حاشیه‌ای نیز برای جذب گردشگر مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرمایه‌گذاری با حجم بسیار زیاد، نیاز اصلی امروز گردشگری دریاچه ارومیه است که راه جذب این سرمایه‌گذاران، ایجاد زیرساخت‌ها و حضور قابل توجه گردشگران به شمار می‌رود.

حسینی راه‌اندازی سرویس بهداشتی و حمام در محل‌های حضور گردشگران دریاچه ارومیه را ضروری دانست و گفت: گلایه‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد در حالی که می‌توان با همراهی بخش خصوصی، این امکانات را در کمترین فرصت ایجاد و زمینه رضایت شهروندان و گردشگران را فراهم کرد.

وی همچنین بر رعایت شئون اسلامی در راستای استفاده بانوان از دریاچه ارومیه نیز تاکید کرد و افزود: می‌توان با تمهیدات ویژه‌ای این امر را میسر کرد تا ضمن رعایت شئون اسلامی، بانوان نیز از این فرصت گردشگری به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

امیدواریم تا با افزایش امکانات رفاهی و گردشگری شاهد افزایش مسافران در دریاچه ارومیه باشیم؛ شایان ذکر است توسعه امکانات در دریاچه ارومیه  نتیجه بسیار مثبتی در گردشگری شمالغرب کشور خواهد داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید