19:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 12:14
کد خبر: 12479
یادداشت:

خیابان‌های ارومیه چشم انتظار تراموایی که در راه است

احداث تراموا از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند ترافیک کلافه کننده خیابان‌های شهر ارومیه که این روزها افزایش بی‌سابقه ای دارد، کاهش دهد و مردم همچنان چشم انتظار قطار پرسرعت در خیابانهای این شهر هستند.
خیابان‌های ارومیه چشم انتظار تراموایی که در راه است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، قرار بود ارومیه طی 2 سال صاحب تراموایی به طول 15 کیلومتر در خیابان های اصلی شهر شود. هم اکنون 6 سال از این قضیه می‌گذرد ولی این شهر حتی شاهد کوچک‌ترین اقدامی در این زمینه نیست.

برای نخستین بار در مهر 1393 سخنگوی وقت شورای اسلامی شهر ارومیه از تصمیم شهرداری برای احداث خط تراموا در اورمیه خبر داده و در اسفند همان سال قراردادهای اولیه طراحی و احداث پروژه امضا شد.

در سال 95 بخشایشی از اعضای وقت شورای شهر ارومیه دوباره از کلنگ‌زنی تراموا در سال 96 و بهره‌برداری آن در دو سال آینده خبر داد، زمان همچنان در حال سپری شدن بود ولی باز هم از تراموا خبری نبود.


نهایتا محمدحضرت پور شهردار ارومیه در سال 97 پس از 5 سال در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز از به پایان رسیدن مطالعات اجرایی تراموای شهری، عقد قرارداد و ورود به فاز اجرایی در هفته دولت با استفاده از منابع خارجی خبر داد.

وی اظهار کرد: تراموای شهری ارومیه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی برای افق 1404 پیش بینی شده است که به طول 9 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری مدیریت شهری همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار ارومیه با اشاره به افق 1404 و تحقق شهر سالم با توسعه حمل و نقل ریلی، بیان کرد: برابر با کارشناسی‌های صورت گرفته بهترين راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه‌اندازی ترموای شهری است تراموای که هم‌اینک 67 درصد شهرهاي دنيا از آن استفاده مي‌كنند.

گرچه تاکنون زمان‌های مختلفی برای کلنگ‌زنی پروژه تراموی ارومیه از سوی متولیان مشخص شده است اما هربار با فرارسیدن موعد مقرر این عملیات به تعویق افتاده اما بدون شک گره کور ترافیک شهری ارومیه که در حال حاضر در صدر جدول شهرهای پرترافیک کشور قرار دارد، اجرای طرح های ترافیکی به روز و مدرن مانند تراموای شهری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید