04:25|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 11:37
کد خبر: 12478
یادداشت:

نوشیدنی‌های طبیعی درمان رفع تشنگی در روزهای گرم سال

مصرف مایعات طبیعی و خنک در فصل تابستان باعث می‌شود حرارت بدن کاهش یابد و فرد دچار گرما زدگی و بیماری نشود.
نوشیدنی‌های طبیعی درمان رفع تشنگی در روزهای گرم سال

سرویس سلامت باریش نیوز، با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز روزهای گرم سال تهیه و مصرف نوشیدنی‌های خنک در بین مردم بیشتر رواج پیدا می‌کند. خوردن مایعات خنک در فصل گرما باعث می‌شود حرارت بدن کاهش یابد و فرد دچار گرما زدگی و بیماری نشود.
 با توجه به اینکه در فصل تابستان آب بدن کاهش می‌یابد، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها استفاده از آب و انواع شربت‌های گیاهی و میوه‌ای است که باعث می‌شود بدن دچار کم آبی نشود.
همچنین استفاده از میوه و سبزی در فصل تابستان نیز سلامت افراد را تضمین می‌کند همچنین مصرف شربت خاکشیر هم به دلیل اینکه تب‌بر است دمای بدن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود فرد در برابر بیماری و گرما زدگی مقاوم باشد.


استفاده از آب هندوانه در فصل تابستان توصیه شده است هندوانه حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن از طریق عرق دفع می‌شود هندوانه خاصیت خنک‌کنندگی خاصی دارد و به طرز شگرفی سرشار از ویتامین‌های مختلف می‌باشد.
طبق مطالعات انجام شده، مصرف یک لیوان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت‌های خون می‌شود و در نتیجه از انعقاد و از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.


اما فراموش نکنید که مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و بسیار خنک به سلامت جسم شما آسیب می‌رساند و در دراز مدت باعث بروز بیماری می‌شود پس بهتر است در فصل تابستان از نوشیدنی‌های گیاهی و میوه‌ها استفاده شود تا آب بدن تأمین شده و در برابر گرما زدگی و بیماری تا حد زیادی جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید