07:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1398 - 14:15
کد خبر: 12451
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

توجه به توسعه امکانات مصلاها به اولویت تبدیل شود

مسئولان توجه به ایجاد و توسعه امکانات در مصلاها که محل برپایی نماز جمعه است، را باید در اولویت اقدامات خود قرار دهند.
توجه به توسعه امکانات مصلاها به اولویت تبدیل شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان، حفاظت و حراست از قوانین جمهوری اسلامی ایران وظیفه اصلی این شورا دانست و اظهار کرد: منویات و بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان و ائمه جمعه کشور باید فصل الخطاب باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه برپایی نماز جمعه در فرهنگ اسلامی با استناد به آیات و روایات دینی و قرآنی، حرام بودن خرید و فروش به هنگام نماز جمعه، ممنوعیت سفر و لزوم همراهی زندانیان برای شرکت در نماز جمعه به هنگام حضور معصوم(ع) به عنوان امام جمعه بیانگر جایگاه و اهمیت این فریضه  عنوان کرد.

وی با اشاره به‌روز 5 مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی، تصریح کرد: بیانات رهبری در خطبه معروف در فتنه 88 نشان‌دهنده جایگاه والای برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب است.

قریشی با انتقاد از کم توجهی مسئولان در خدمت رسانی به برپایی هر چه باعظمت تر نماز جمعه در استان، خاطرنشان کرد: پس از یک هفته فعالیت روزانه مردم، تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است. حتی بزرگان مسیحی گفته‌اند که اگر فرصتی همانند نماز جمعه داشتیم تمام جهان را تحت تأثیر قرار می‌دادیم.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: مسئولان باید به موضوع نماز جمعه توجه کنند و در خصوص حضور در نماز جمعه ریا کنند تا همه تشویق شوند.

این مسئول در ادامه با طرح این سؤال که چرا توجهی به امکانات اندک و ناچیز مصلای نماز جمعه نشده است؟ معتقد است که باید مدیران این رسیدگی را به اولویت تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، در بخش پایانی سخنان خود، به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم رعایت حجاب و عفاف در این محدوده نیز اشاره و عنوان کرد: مسئولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و از رخ دادن برخی موارد غیرشرعی و غیرقانونی جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید