04:08|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1398 - 10:11
کد خبر: 12444

اجاره نشینی و کابوس روزهای اول برج

مشکلات اجاره نشینی در شرایط اقتصادی این روزها دیگر برای مستاجران به کابوس‌های روزهای اول برج تبدیل شده است.
اجاره نشینی و کابوس روزهای اول برج

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها یکی از مشکلاتی که گریبان بسیاری از خانواده های فاقد مسکن را گرفته است، مشکل اجاره نشینی و پیدا کردن خانه با رهن و اجاره مناسب است.

افزایش بی رویه اجاره بهای مسکن در ماه‌های اخیر دیگر داد خیلی از مردم را درآورده است به طوری که پایان مهلت اجاره نامه و پیدا کردن دوباره خانه دیگر به کابوس اجاره نشیان تبدیل شده است.

اما همه مشکلات اجاره نشینی به ظاهر به همین موارد ختم نمی شود چراکه پیدا کردن خانه یک موضوع است و اجاره های سر به فلک کشیده هم موضوع دیگر البته به این موارد باید مشکلاتی از قبیل دسترسی داشتن به مرکز شهر و یا مدرسه برای کسانی که دانش آموز دارند هم اضافه کرد.

قیمت‌های کذایی و غیرواقعی اجاره‌ها در فضای مجازی

همتی یکی از مخاطبان باریش نیوز در پیامی نوشته است، در رابطه با مشکلات اجاره نشینی به آگهی‌های منتشر شده در فضاهای مجازی اشاره کرده و گفته است در برخی از فضاهای مجازی از جمله دیوار قیمت خانه‌های اجاره‌ای بیشتر از مبلغ واقعی گفته می‌شود.

این شهروند با بیان اینکه هیچ نظارتی به نحوه فعالیت مالکان خانه ها در فضاهای مجازی وجود ندارد، بیشتر اطلاعاتی که از طریق اپلیکیشن های مجازی داده می شود غیر واقعی و دروغ است و باید مسئولان با نظارت بیشتر جلوی سوء استفاده دلالان خانه ها را در این فضاها بگیرند.

مستأجران چوب قیمت‌های دروغ دیوار را می‌خورند

الناز شهروند دیگری است که در پیامی به باریش نیوز نوشته است: تابستان برای مستاجران فصل اسباب‌کشی و پیدا کردن خانه جدید است ولی با این شرایط گرانی در کنار همه مشکلات مستاجر باید چوب اپلیکیشن دیوار و که نظارتی بر فعالیت آن نیست را هم بخورند.

این شهروند ادامه داده است: نبود نظارت بر فعالیت چنین برنامه‌هایی در فضای مجازی فقط به ضرر مردم تمام می‌شود و عده‌ای هم از سادگی مردم برای سود بیشتر سوءاستفاده می کنند و مسئولان باید اطلاع رسانی کنند تا مردم بیشتر از این فریب قیمت های برنامه های مجازی این چنینی را نخورند.

مالکان انصاف را فراموش کردند

موسوی یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز  در پیامی نوشته است لطفا به صاحب خانه‌ها بگویید تا کمی جانب انصاف را رعایت کنند و با مستاجران مدارا داشته باشند، الان یک و نیم ماهه که صاحب‌خانه گفته باید تخلیه کنیم اما جایی پیدا نمیشه اگر هم پیدا بشه یا درب و داغونه با یک زلزله یا سیل و طوفان باید فاتحه خودمون و بخوانیم تازه برای اونم ماهیانه بالای هفتصد هزار یایک میلیون تومان اجاره باید بپردازیم.

وی ادامه داد: امسال دیگر صاحب خانه‌ها بیشتر اجاره می‌گیرند و مبلغ رهن خانه‌ها بیشتر از 50 میلیون است و اگر یک نفر این همه سرمایه داشته باشد یگر نیازی به اجاره‌نشینی نبود.

این شهروند گفته است: ایمان به‌ خدا، انصاف و وجدان تو این زمانه دیگه بی‌معنی شده ظاهرا بعضی از صاحب خانه‌ها با این همه درآمد به مستاجرها رحم نمی‌کنند و مشاوران املاک و صاحب‌خانه‌ها امان مستاجرها رو بردند.

همین این مشکلات کافی است تا عرصه زندگی به بسیاری از خانواده که اجاره‌نشین هستند تنگ شده و کمر مردم زیربار این همه ناملایمات اقتصادی خم شود، با افزایش و گرانی‌های افسار گیسخته‌ای هم که طی یک سال گذشته بر شرایط اقتصادی جامعه حاکم شده بعید به نظر می‌رسد خانواده‌هایی با درآمدهای متوسط به این زودی‌ها صاحب‌خانه شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید