16:49|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 12:59
کد خبر: 12439
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

دانشگاه‌ها خروجی مناسبی در زمینه مهارت آموزی ندارند

زمینه آموزش مهارت‌های لازم در دانشگاه‌ها و کسب مهارت‌های مختلف جهت رسیدن به بازار کار مناسب مطلوب نیست و احتیاج به بازنگری دارد.
دانشگاه‌ها خروجی مناسبی در زمینه مهارت آموزی ندارند

حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد نقش دانشگاه‌ها در توانمندسازی و افزایش مهارت دانشجویان برای رسیدن به بازارکار مناسب اظهار کرد: دانشگاه‌ها نقش بسیار مؤثری در افزایش توانمندسازی دانشجویان دارند و می‌توانند با آموزش مهارت‌های گوناگون برای دانشجویان نیروی‌های بسیار مفید و مؤثری را تحویل جامعه دهند.
وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلفی که در دانشگاه تدریس می‌شود نمی‌توانند تأمین کننده نیازهای واقعی جامعه باشند و این امر نیاز به یک باز تعریف و بازنگری دارد.
شبستری ادامه داد: در محدوده صنعت و مباحث فنی در دانشگاه‌ها نیازمند این هستیم که به روز رسانی و باز تعریف در رشته‌های درسی انجام شود و جوانان مهارت لازم را برای کار در اجتماع و آن چیزی که جامعه به آن نیاز دارد در آن زمینه تخصص و مهارت پیدا کرده و در آن مسیر فعالیت کنند و بتوانند که رابطه لازم بین دانشگاه و جامعه را ایجاد کنند.
این مسئول گفت: در حال حاضر در زمینه آموزش مهارت‌های لازم در دانشگاه‌ها جهت رسیدن به بازار کار مناسب احتیاج داریم اما در زمینه‌های فنی و کسب مهارت کاری خروجی دانشگاه‌ها متناسب نیست.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فارغ التحصیلان بعد از خروج از دانشگاه به جای اینکه در محیط مناسب و مرتبط با رشته خود فعالیت کنند به دلیل نبود آموزش در دانشگاه‌ها چند سالی وقت خود را تلف کرده و به دنبال کار آموزی می‌روند در صورتی که این آموزش می‌توانست در محیط دبیرستان و دانشگاه انجام شود و بعد از فارغ التحصیلی نیازی به کارورزی نباشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید