03:45|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 13:49
کد خبر: 12405
باریش گزارش می‌دهد:

زباله‌هایی که کابوس شهر شدند

باقیماندن حجم گسترده ای زباله‌های خانگی این‌روزها دیگر کابوس شهر شده و داد بسیاری از مردم را بی‌توجهی به جمع‌آوری به موقع آنها از کوچه‌ها درآورده است.
زباله‌هایی که کابوس شهر شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، انباشت زباله در کوچه و پس کوچه‌های شهر ارومیه این‌روزها بسیاری از شهروندان را کلافه کرده تا جایی که این طلای کثیف به کابوس مردم شهر تبدیل شده است.

به گفته مسئولان روزانه 500 تن زباله در شهر ارومیه تولید می‌شود که به دلیل عدم توجه صحیح به جمع‌آوری از آن از سطح شهر روزانه حجم گسترده‌ای از زباله‌های تولید شده روزها و هفته‌ها به حال خود رها می‌شوند و انگار قرار نیست کسی خود را مسئول جمع کردن آن آنها بداند.‌

در هفته‌های اخیر مخاطبان باریش نیوز پیام‌های متعددی از انباشت چند روزه زباله در کوچه‌هایشان گفته و گلایه کرده‌اند که مسئولان توجهی به جمع‌آوری مرتب و روزانه پسماندهای شهری ندارد.

بی‌توجهی به جمع‌آوری زباله‌های خانگی

یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری آیهان در پیامی نوشته است علیرغم اینکه زباله‌ها را همیشه در ساعت مقرر جلوی در خانه می‌گذاریم ولی مسئولان جمع آوری پسماندها بدون توجه آن ندارد و علیرغم اینکه چندبار هم به طور شفاهی از آنها درخواست کردیم که زباله‌های انباشته شده را بردارند متاسفانه بدون هیچ اقدامی محل را ترک کردند و زباله‌ها با این منوال هر روز روی هم تلنبار می‌شود و بوی آن ساکنین کوچه را آزار می‌دهد.

وضعیت نامناسب سطل‌های زباله

نرمین از دیگر مخاطبان باریش نیوز در همین رابطه در پیامی گفته است: متاسفانه وضعیت سطل‌ زباله‌های تعبیه شده در کوچه‌ها و پارک‌ها وضعیت مناسبی ندارد.

این شهروند پیشنهاد کرد: برای حمل بهداشتی زباله از مبدا تا خودروهای حامل پسماند بهتر است داخل سطل‌های آشغال کیسه‌های پلاستکی قابل بازیافت بگذارند تا تخلیه سطل‌ها سریعتر انجام شده و انباشت چند روزه پسماند باعث بوی بد در محیط اطراف نشود.

زباله‌هایی که بعد از جمع‌آوری در کوچه‌ها باقی می‌ماند

آیدا از دیگر مخاطبان باریش در پیامی نوشته است: هر روز شاهد پارره شدن کیسه‌های حاوی زباله در کوچه‌ها هستیم و متاسفانه ماموریت جمع‌آوری پسماند هم تنها کیسه‌های سربسته را برمی‌دارند و به این تربیت حجم بسیاری از زباله‌های ریخته شده از کیسه‌ها در کوچه‌ها و کنار سطل‌های زباله باقیمانده و چهره زشتی را به وجود می‌آورد.

براساس این گزارش مدیریت صحیح و جمع‌آوری به موقع زباله‌ها از سطح شهر می‌تواند سرمایه هنگفتی را نصیب درآمدهای توسعه پایدار شهری کند اما متاسفانه این طلای کثیف در شهر ارومیه نه تنها فعلا درآمد چندانی برای توسعه شهری ندارد بلکه در بسیاری از موارد هزینه‌های هنگفتی را روی دست مدیران شهری می‌گذارد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید