22:03|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 10:30
کد خبر: 12400

ضرورت ایمن‌سازی امکانات بازی کودکان در بوستان‌های ارومیه

نبود بوستان ویژه کودکان و کمبود امکانات بازی استاندار و مناسب برای این گروه سنی در برخی از پارک‎‌های سطح شهر ارومیه از جمله مواردی است که در توسعه فضاهای شهری نادیده گرفته شده است.
ضرورت ایمن‌سازی امکانات بازی کودکان در بوستان‌های ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کودکان نسل‌های آینده ساز جامعه هستند و لزوم توجه به نیاز آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از فضاهایی که کودکان در آنجا احساس نشاط و شادابی دارند فضاهای سبز و پارک‌ها هستند. پارک‌های مخصوص کودکان در شهرهای توسعه یافته محیط خوبی برای گذراندن اوقاغت فراغت قشر کودک فراهم کرده اما متاسفانه در شهر ارومیه این امر هنوز تحقق نیافته به گونه‌ای که پارک ویژه کودکان در سطح شهر ارومیه وجود ندارد و این ضعف باعث نارضایتی والدین شده است.
نبود پارک ویژه کودکان در ارومیه  
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: نبود پارک ویژه کودکان در کلانشهر ارومیه ضعف بسیار بزرگی به شمار می‌رود.
وی گفت: کودکان سهم بازی و تفریح در فضاهای سبز دارند و باید به نیاز آنان توجه شود.
این مخاطب اظهار کرد: از مسئولان درخواست داریم تا فکری به حال مکان بازی کودکان داشته باشند تا سهم کودکان در استفاده از پارک و امکانات آن در شهر ارومیه فراهم شود.


 وسایل بازی در پارک‌های ارومیه استاندارد کافی ندارند
حمیدرضا یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: امکانات وسایل تفریح و بازی که در فضاهای سبز ارومیه وجود دارد از استاندارد خوبی برخوردار نیستند و اکثر آنان قدیمی است.
وی افزود: هفته پیش پسر 4 ساله‌ام که برای تفریح به یکی از پارک‌های ارومیه بردم که هنگام تاب بازی زنجیر تاب جدا شد و فرزندم به زمین افتاد و زانوی او زخمی شد.
این شهروند ارومیه‌ای اضافه کرد: نبود امکانات مناسب در فضاهای سبز شهر ارومیه برای تفریح کودکان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا جای خالی آن در سطح شهر احساس نشود.
اهمیت بالایی انتخاب محیط مناسب برای تفریح کودکان
زهرا که به همراه فرزند خود به یکی از پارک‌های ارومیه آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: تفریح و وسایل بازی برای کودکان بسیار مهم است به طوری که آنها بیشترین ساعت‌های بیداری خود را به بازی و فعالیت می‌پردازند.
وی افزود: کودکان زمان بازی را بسیار دوست دارند و این زمان را بر هر چیز دیگری مقدم می‌دارند از این رو اهمیت ویژه برای بازی و تفریح کودکان جزء دغدغه‌های والدین به شمار می‌رود.
این شهروند ارومیه‌ای اضافه کرد: انتخاب محیط مناسب برای تفریح و بازی کودکان از لحاظ فضای مناسب و امکانات استاندارد بسیار اهمیت دارد اما متاسفانه در بوستان‌های ارومیه مکان مناسب تفریحی برای قشر کودک وجود ندارد.

پارک‌ها از فضاهایی هستند که معمولا در تمامی ایام سال مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند اما در فصل تابستان مردم بیشتر برای حضور در پارک‌ علاقه نشان می‌دهند و ساعاتی را برای تفریح و گردش با خانواده به فضاهای سبز رجوع می‌کنند.
اما نبود امکانات استاندارد و مطابق با ایمنی‌های روز برای گروه سنی کودک و نوجوان از جمله کمبودهایی است که در بیشتر پارکها و فضاهای سبز شهری ارومیه احساس می‌شود و تحقق این امر همت و عزم جدی متولیان و مدیران شهری برای استاندارد کردن وسایل بازی در بوستان‌های شهری را می‌طلبد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید