12:04|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 09:12
کد خبر: 12398
رئیس اداره میراث فرهنگی خوی در گفت‌و‌گو با باریش:

ساخت مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی

مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی امسال با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال ساخته می‌شود.
ساخت مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی

عزیز میرزایی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در سال جاری با اختصاص اعتباری بالغ بر300 میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته تعداد 8 پروژه مرمتی با در این شهرستان اجرا شده که عملیات مرمت تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی دیگر در حال مرمت هستند.

این مسئول در توضیح تصویر منتشر شده از رفتارهای نامتعارف برخی‌ها در مسجد مطلب خان خوی، تشریح کرد: تصویر منتشره در فضای مجازی مربوط به چند سال گذشته بوده که کارگران مرمتی پروژه به‌دلیل حضور شبانه‌روزی در محل بدون توجه و اطلاع سرپرست پروژه اقدام به رفتار ناشایست مانند آویختن لباس در محراب مسجد نمودند که در همان زمان تذکرات قانونی و لازم به پیمانکار مربوطه داده شد.

میرزایی با اشاره به اهمیت بناها و آثار تاریخی شهرستان خوی برای گردشگران و مسافران افزود: در طول یک‌سال اخیر پروژه‌هایی مانند، بازار خرازان، بازار امیر، حمام محمد بیگ، مقبره آل یعقوب، مدرسه تاریخی خسروی، کاوش‌های دوزداغی و چندین پروژه دیگر از جمله پروژه‌های مرمتی این شهرستان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مردم برای نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی، اضافه کرد: آثار تاریخی و بناهای فرهنگی ریشه در تمدن کهن چندین هزار ساله این مرز و بوم دارند که برای انتقال به نسل‌های آینده باید در راستای مرمت و نگهداری هرچه بهتر از آنها تلاش و همت همگانی داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید