08:59|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 - 12:21
کد خبر: 12386
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

همایش وحدت رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

همایش وحدت رضوی با حضور علمای اهل سنت و تشیع در دهه کرامت با محوریت پرداختن به سیره علمی، اخلاقی و فرهنگی امام رضا در ایجاد اتحاد و انسجام اسلامی در ارومیه برگزار می‌شود.
همایش وحدت رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام اکبر نوروز نژاد، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، اظهار کرد: دفاتر استانی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها با محوریت ساماندهی وقف و نذورات امام رضا(ع)، محرومیت‌زدایی و دستگیری از مستمندان، امداد رسانی، فعالیت در کارهای هنری، ترویج سبک زندگی رضوی و گسترش شبکه خادمیاری شکل گرفته است.
وی افزود: با آغاز دهه کرامت 12 کانون فرهنگی با زیر مجموعه‌های متنوع هر کدام در برنامه‌های مختلف فعالیت دارند برنامه‌های دهه کرامت در چهار محوری که عنوان شد در حال اجرا است.
این مسئول با اشاره به اینکه کانون هنری با 16 گروه سرود و دیگر برنامه‌های متنوع در سطح مختلف شهر ارومیه در حال اجرا هستند،  گفت: غرفه های رواق رضوی به همت کانون‌های فعال آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی از روز چهارشنبه 19 تیرماه به  در بوستان اللرباغی ارومیه برپا می‌شود.
حجت الاسلام نوروزنژاد افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود، همایش وحدت با محوریت امام رضا (ع) است که روز شنبه نشستی با علمای شیعه و سنی و اساتید حوزه و دانشگاه با عنوان نقش امام رضا (ع) در وحدت بین شیعیان برگزار می‌شود و عصر همان روز نشست علمی با محوریت نقش امام رضا (ع)  در پیشرفت علم و تمدن مسلمین برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: کانون مداحان رضوی نیز همایش مداحان در دهه کرامت را برگزار می‌کند همچنین یک روز برای جوانان امام رضایی اختصاص یافته که در این روز مسابقات ورزشی و همایش ورزشکاران باستانی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام نوروزنژاد اظهار کرد:همزمان با آغاز ایام دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا است و با حضور خادمان امام رضا (ع) پرچم متبرک حرم رضوی در قالب دو گروه 10 نفره در آذربایجان‌غربی با عنوان برنامه زیر سایه خورشید پرچم گردانی ‌می‌کنند.
این مسئول گفت: پیش‌بینی می‌شود خادمان امام رضا (ع) در بیش از 250 برنامه مذهبی در ایام دهه کرامت شرکت کنند همچنین غبار روبی شهدا و تعجلیل و دیدار با خانواده‌های شهدا به مناسب دهه کرامت از دیگر برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.
حجت الاسلام نوروزنژاد افزود: کانون کتاب آستان قدس رضوی نشست داستان نویسان رضوی را برگزارکرد همچنین نمایشگاه کتاب رضوی روز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: اعزام زوج‌های جوان به مشهد مقدس، تهیه جهیزیه برای 8 زوج جوان، پخش اقلام غذایی در بین 200 خانواده محروم و آمادگی پزشکان کانون سلامت برای معالجه رایگان بیماران از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید