09:50|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 - 10:21
کد خبر: 12381
یادداشت:

فرهنگ پسندیده‌ای که با اراده عمومی در ارومیه احیا شد

باز کردن مسیر عبوری خودروهای امدادی در  ارومیه به یک فرهنگ اجتماعی پسندیده برخواسته از حس انسان دوستی و فرهنگ مترقی مردم تبدیل شده که در پی آن افرادی که جانشان در خطر است به واسطه این فرهنگ پسندیده نجات پیدا می‌کنند.
فرهنگ پسندیده‌ای که با اراده عمومی در ارومیه احیا شد

 سرویس فرهنگی باریش نیوز، ترافیک بیش از حد در خیابان‌های کلانشهر ارومیه باعث شده تا در برخی از ساعات شبانه روز حجم زیادی از خودروها در خیابان گرفتار شوند و این چالش بزرگی در شهر به شمار می‌رود.
 شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حین رانندگی در خیابان صدای آژیر خودروهای امدادی را بشنوید و ترافیک شدید باعث شود که راهی برای عبور این خودروها پیدا نشود.
در این مواقع ضروری و حساس، عبور خودروهای امدادی دشوار شده و این امر باعث به خطر افتادن جان شهروندان می‌شود.
برخی از افراد در مواقع حساس از روی ناآگاهی کاملا بی تفاوت به مسیر خود ادامه می‌دهند و گویی که هیچ صدایی نشنیده‌اند اما برخی دیگر از روی وظیفه و حس انسان دوستی خودرو خود را به کنار خیابان می‌کشانند و مسیر را برای عبور خودروهای امدادی باز می‌کنند. 
علیرغم اینکه باز کردن مسیر برای خودروهای امدادی وظیفه انسانی افراد را به نمایش می‌گذارد از سوی دیگر این امر جزء قوانین و احترام گذاشتن به مقررات راهنمایی و رانندگی است و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند.
 بی‌توجهی به اصول و قواعد اجتماعی، به نوعی زیر پا گذاشتن اخلاق اجتماعی بوده و از نظر شرعی نیز عمل ناشایستی است که جان و مال انسان‌های دیگر را به بازی می‌گیرد و در اغلب موارد تبعات جبران ناپذیری دارد.
تصاویر اخیری که مخاطبان باریش نیوز ارسال کردند حاکی از آن است که باز کردن مسیر عبوری خودروهای امدادی در  ارومیه به یک فرهنگ اجتماعی پسندیده برخواسته از حس انسان دوستی و فرهنگ مترقی مردم تبدیل شده است و بیانگر ان است که فرهنگ این مردم که ریشه در تاریخ و تمدن چند هزار ساله دارد می‌تواند الگوی تمام عیار جهت تحقق حقوق شهروندی برای سایر شهرهای کشور باشد.


گفتنی است در خیابان‌های کلانشهر ارومیه مسیر ویژه برای عبور خودروهای امدادی وجود ندارد و این مشکل نیز جزء مطالبات شهروندان ارومیه‌ای است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای تحقق این امر نیز عملی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید