12:49|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 13:12
کد خبر: 12378
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

جاده‌های روستایی شامل پرداخت عوارض نمی‌شوند

محورهای روستایی در آذربایجان غربی به هیچ عنوان شامل پرداخت عوارض نمی‌شود و کسی نمی‌تواند به اسم بهسازی و یا نوسازی جاده‌های روستایی از مردم عوارض دریافت کند.
جاده‌های روستایی شامل پرداخت عوارض نمی‌شوند

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: عوارضی که به نام تعمیر و  نوسازی جاده‌ها در مناطق روستایی استان گرفته می‌شود، غیرقانونی است و افرادی که عوارض دریافت می‌کنند باید پاسخگو باشند.

وی با تکذیب قانونی بودن دریافت هرگونه عوارض در روستاهای گردشگری به نام نوسازی جاده‌ها، خاطرنشان کرد: تنها عوارض قانونی که برای جاده‌های استان دریافت می شود عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه است و به هیچ وجه جاده‌های روستایی مشمول پرداخت عوارض نمی‌شوند.

شکری با بیان اینکه غیر از جاده شهید کلانتری در هر جاده‌ای اعم از روستایی و یا برون‌شهری عوارض دریافت شود، غیرقانونی است و فرد باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: تامین، بهسازی، نوسازی و نگهداری جاده‌های برون شهری، روستایی و بین‌بخشی جزو وظایف دولت است و این خدمات بدون دریافت عوارض به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: تردد در جاده‌های بین‌شهری تا بزرگراه ها در حیطه دولت است و هیچ‌گونه عوارضی شامل این محورها نمی‌شود و فقط آزادراه‌ها مشمول پرداخت عوارض هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید