06:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 11:21
کد خبر: 12373

ترافیک، کلاف پیچیده توسعه شهری در ارومیه

امروزه افزایش روزافزون وسایل حمل و نقل باعث شده ترافیک معظل بزرگی در سطح کلانشهرها به شمار رفته و به کلاف پیچیده توسعه شهری به خصوص در شهر ارومیه تبدیل شود.
ترافیک، کلاف پیچیده توسعه شهری در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش روز افزون وسایل حمل و نقل در سطح کلانشهر ارومیه باعث بروز معظل بزرگی به نام ترافیک شده است. استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی در نقاط مختلف شهر و عدم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تا حد زیادی در ایجاد و افزایش ترافیک شهری اثر گذار است. به گونه‌ای که خیابان‌های کلانشهر ارومیه دیگر نمی‌تواند این حجم از ترافیک سنگین در ساعات مختلف شبانه روز را تحمل و جابه جا کند.
یکی از علت‌های ایجاد ترافیک، وجود مدارس و کلاس‌های خصوصی در برخی از خیابان‌های شهر ارومیه است  
اکبر یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، در مورد معظل ترافیک در سطح شهر ارومیه گفت: یکی از علت‌هایی که باعث بروز ترافیک شدید در برخی از ساعات شبانه روز می‌شود وجود حجم زیادی از مدارس و کلاس‌های خصوصی در برخی از نقاط شهر است.
وی افزود: با وجود اینکه هم اکنون در فصل تابستان قرار گرفته‌ایم و مدارس تعطیل می‌باشد اما برگزاری کلاس‌های مختلف تابستانی باعث شده والدین برای رساندن فرزندان خود به این کلاس‌ها از خودرو شخصی استفاده کرده و این عامل ایجاد ترافیک در شهر را تشدید می‌کند.
عدم استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه از استاندار و کیفیت خوبی برخوردار نیستند و این امر باعث شده مردم رغبتی برای استفاده از آن‌ نشان ندهند.
وی افزود: برای اینکه حجم زیاد ترافیک در شهر ارومیه را کنترل کنیم باید کمتر از خودرو شخصی استفاده کنیم ولی نبود استانداردهای لازم در وسایل حمل و نقل عمومی باعث می‌شود مردم برای عبور و مرور و تردد در نقاط مختلف شهر از خودروی شخصی استفاده کنند و این عامل بزرگی در بروز ترافیک است.
ترافیک چالش بزرگ در کلانشهرها / استقرار حمل و نقل ریلی در کنترل ترافیک مؤثر می‌شود 
محمد حضرت پور، شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بزرگ در شهرهای مختلف و کلانشهرها معظل ترافیک و آلودگی هوا است.
وی افزود: معظل ترافیک در زمینه آلودگی هوا بسیار اثر گذار بوده و هوای شهر را آلوده می‌کند از این رو راهبردهای اساسی شهرداری ارومیه در سال 1404 رسیدن به شهر سالم، سبز و پاک است. 
حضرت‌پور گفت: اگر مدیران شهری به رفع معظل ترافیک در سطح شهر توجه نکنند آلودگی هوا و ایجاد ترافیک سرسام آور در آینده نزدیک زندگی مردم را با چالش جدی مواجه کرده و مشکلات فراوانی به بار می‌آورد.
وی ادامه داد: در راستای کنترل و کاهش ترافیک در کلانشهر ارومیه با ایجاد رینگ میانی و رینگ دوم می‌توانیم در دراز مدت مشکل ترافیک را کنترل و ساماندهی کنیم که این امر نیاز به فرصت بیشتری دارد.
شهردار ارومیه عنوان کرد: با استقرار حمل و نقل ریلی در سطح کلانشهر ارومیه نیز تا حدی زیادی معظل ترافیک حل می‌شود در این جهت از معیارهای مدرن استفاده کرده و هر سال 120 هزار مسیر پیاده‌ روسازی در سطح شهر ارومیه اجرا می‌شود.
توسعه زیرساخت‌های شهری و ارتقاء کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی برای رفاه حال بیشتر شهروندان تا حد زیادی در کنترل و مدیریت ترافیک در سطح کلانشهر ارومیه تأثیر دارد.
از سوی دیگرشهروندان نیز باید در راستای کاهش ترافیک شهری قدم برداشته و با استفاده کمتر از خودروهای شخصی خود برای تردد در محدوده شهر بتوانند در کنترل و کاهش ترافیک مؤثر واقع شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید