02:44|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 - 11:52
کد خبر: 12366
یادداشت:

جولان قیمت مرغ در پرچین گرانی‌ها

گوشت مرغ که در بازار گرانی و افزایش قیمت یک سال گذشته افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده است بار دیگر در پرچین گرانی‌ها جا خشک کرد.
جولان قیمت مرغ در پرچین گرانی‌ها

سرویس اقتصادی باریش نیوز، گوشت مرغ و مواد پروتئینی از جمله مواد غذایی هستند که نقش مهمی در هرم غذایی خانوار دارند اما در یک سال گذشته قیمت مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده تا جایی که در برخی مواقع مرغ در بازار مانند کیمیا کمیاب شده است.

قیمت مرغ در ماه‌های اخیر سال گذشته و ابتدای جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت البته بماند که برخی‌ها با ماهی گرفتن از آب گل آلود قیمت در بازار مرغ به بهای صف کشیدن‌های طولانی مردم برای خرید مرغ منجمد در همین چند ماه توانستند سود کلانی را به جیب بزنند.

لغو مجور صادرات مرغ پس از اوج گرفتن گرانی مرغ توانستد حداقل مدت اندکی قیمت آن را در بازار آذربایجان غربی و شهر ارومیه ثابت نگه‌داشته و در مواردی هم کاهش دهد.

ولی این ثبات قیمت در بازار مرغ به نظر می رسد دوام چندانی نداشته باشد چراکه روز گذشته با لغو ممنوعیت صادرات گوشت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید منتظر اوج‌گیری قیمت آن در بازار باشیم.

حذف و یا کاهش مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ می‌تواند با به خطر انداختن سلامت و چرخه رشد افراد به ویژه کودکان در دراز مدت هزینه‌های زیادی را متوجه سیستم سلامت کشور کرده و هزینه‌های درمانی را در آینده نه چندان دور افزایش دهد.  

براساس گزارش خبرنگار باریش نیوز قیمت مرغ ارومیه امروز در بازار با قیمت 12 هزار و 500 تومان عرضه شده و قیمت مرغ کشتار شهرستان نیز 12 هزار تومان اعلام شده است که نسبت به روزهای گذشته افزایش قیمت یک‌هزار تومانی دارد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید