15:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 - 13:17
کد خبر: 12359
یادداشت:

سرطان، زنگ خطر سلامت در آذربایجان غربی

طبق آمار دریافتی از مسئولان، سرطان دومین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌غربی است که این آمار زنگ خطری برای افزایش بیماری سرطان در بین مردم است.
سرطان، زنگ خطر سلامت در آذربایجان غربی

سرویس سلامت باریش نیوز، سرطان یکی از پرخطرترین و سخت‌ترین بیماری‌ها در بین افراد مختلف جامعه است که در حال حاضر نیز به شدت در بین مردم شایع شده است. در گذشته جلوگیری و درمان سرطان‌های مختلف سخت و غیر قابل ممکن بود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تا حد زیادی در جلوگیری و درمان بیماری سرطان مؤثر و اثر گذار بوده است.
از دلایل مبتلا به بیماری سرطان می‌شود به استعمال دخانیات، مصرف الکل، تغذیه نامناسب، افزایش وزن و چاقی، سبک زندگی نادرست و کم تحرکی، عوامل خطر ساز ژنتیکی، عفونت مزمن با برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها و عوامل خطر محیطی و شغلی از مهمترین دلایل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود.
به گفته کارشناسان مربوطه و طبق آمارهای موجود، سرطان دومین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌غربی است که این آمار زنگ خطری برای افزایش این بیماری در سنین مختلف در استان می‌باشد و شایع‌ترین آن سرطان مثانه و ریه است.
نظرات پزشکان در مورد بیماری سرطان گویای آن است که در جامعه کنونی و با توجه به ورود تکنولوژی به حریم درمان بیماری‌ها اگر بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود قابل کنترل و درمان است.
استفاده از تغذیه غذایی مناسب مانند میوه‌ها و سبزیجات و همچنین ویتامین‌های مختلف، کاهش استرس و انجام ورزش‌ در طول روز تا حد زیادی در جلوگیری از بروز سرطان می‌تواند اثر گذار باشد.
در طول سال یک الی دو بار مراجعه به پزشک و انجام چکاب الزامی است اما متاسفانه در شرایط فعلی دغدغه مردم به حدی افزایش پیدا کرده که این امر محقق نمی‌شود و به دست فراموشی سپرده شده است که  احتمال خطر بروز سرطان در این مواقع بیشتر مشاهد می‌شود. 
در این مواقع افزایش آگاهی مردم در شناسایی بیماری و مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند تبعات مثبتی در پی داشته که امیدواریم با آگاهی از این بیماری تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید