07:54|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 13:47
کد خبر: 12351
یادداشت:

تهیه جهیزیه چالش بزرگی برای جوانان

شرایط اقتصادی و چشم وهم چشمی در شرایط کنونی باعث شده جوانان در تهیه جهیزیه و لوازم ضروری و مورد نیاز زندگی دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شوند.
تهیه جهیزیه چالش بزرگی برای جوانان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، شرایط اقتصادی فعلی باعث شده خانواده‌هایی که دختر و پسر جوان و در شرف ازدواج دارند در تهیه جهیزیه دچار مشکل شده و این امر به یک دغدغه و چالش بزرگ در زندگی والدین تبدیل شود.
 قیمت‌های اقلام مختلف وسایل خانگی در چند ماه اخیر به حدی افزایش پیدا کرده که خانواده‌های که برای تهیه جهیزیه فرزندانشان به مراکز خرید لوازم خانگی مراجعه می‌کنند در تهیه چند قلم از کالاهای مورد نیاز منزل عاجز می‌مانند.
گرانی و شرایط اقتصادی در حوزه‌های مختلف گریبان گیر جوانان شده و آنان را در تصمیم تشکیل زندگی مشترک مأیوس کرده است.
افزایش قیمت مسکن و اجازه منزل، افزایش قیمت وسایل خانگی  نبود شغل مناسب از دغدغه‌های مهم جوانان در جامعه فعلی به شمار می‌رود.
برخی خانواده‌ها قدرت توان خرید وسایل خانگی و تهیه جهیزیه برای فرزندان خود ندارند و از سوی دیگر تمام سعی خود را می کنند تا دخترشان به بهترین نحو راهی خانه بخت شود و چه بسا در این تصمیم زیربار قرض های کلان هم بروند.
از سوی دیگر برخی از خانواده‌ها هستند که به دلیل شرایط مالی خوب اقدام به تهیه اقلامی می‌کنند که اصلا مورد نیاز زندگی نیست به طوری که از برخی اقلام فقط به عنوان یک دکور استفاده می‌کنند، در صورتی که این افراد می‌توانند به جای اینکه اقدام به تهیه لوازم غیر ضروری منزل کنند دست جوانانی که در تهیه وسایل مورد نیاز و ضروری زندگی درمانده اند، بگیرند تا گرانی بیشتر از اینها عرصه زندگی مشترک را برای جوانان تنگ نکند.
چشم و همچشمی در خرید کالای برند و لوکس هم از جمله معضلاتی است که پروسه خرید جهیزیه را برای خانواده ها سخت تر کرده در حالی که زندگی مشترک در صورتی که مراحل شروع آن آسان گرفته شود می تواند به شیرین تر روزهای زندگی هر فرد تبدیل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید