17:50|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1398 - 12:41
کد خبر: 12341
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

خانوادها در شرایط فعلی تدبیر اقتصادی پیشه کنند

مشکلات اقتصادی امروز جامعه شرایط را برای خانواده ها سخت کرده، از این رو لازم است که از هزینه های غیر ضروری کاسته شده و خانواده ها تدبیر اقتصادی داشته باشند.
خانوادها در شرایط فعلی تدبیر اقتصادی پیشه کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه اعضا و جوارح انسان در روز قیامت بر اعمال فرد شهادت می دهد، اظهار کرد: محضر خداوند اصل شاهد است که بر تمامی اعمال و رفتار انسان ناظر است.

وی ادامه داد: آیات و روایات بسیاری در قرآن کریم آمده که دلالت بر این موضوع بوده و بر تدبیر جهان هستی و هر آنچه در آسمان و زمین است علم و آگاهی کامل دارد.

این مسئول در رابطه با مشکلات اقتصادی موجود در خانواده ها به تدبیر در معیشت اشاره کرد و افزود:  کسی که دخل و خرجش یکی نباشد و میانه روی نکند، تدبیر در مسائل اقتصادی ندارد و با سختی مواجه می شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه تدبیر داشتن در اقتصاد فقر را از خانواده ها دور می کند، یادآور شد: متاسفانه در جامعه امروز ریخت و پاش های اقتصادی و چشم و هم چشمی ها بسیار زیاد است و برخی مواقع سرپرست خانواده توان مالی کافی برای برآورده کردن نیازهای غیرضروری افراد خانواده ندارد.

قریشی در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه ارومیه به سالروز ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: وجود و برکات دو گوهر گرانبها در ایران اسلامی مایه عزت و سربلندی این سرزمین است و باید الگوی و سرمشق دختران قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه به سالروز کشف حجاب در بیست و یک تیرماه توسط رژیم پهلوی اشاره و افزود: اسلام زدایی هدف اصلی استعمارگران از گذشته بوده و نماد مهم آن از بین بردن عفاف و حجاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: عفاف و حجاب دستور صریح ایات الهی و اسلام ناب محمدی است و خانواده مسئول حجاب و عفاف زنان و دختران خود هستند و از این رو یکی از مولفه های اصلی در کشورهای اسلامی تاکید بر موضوع عفت و حیای درونی برای حفظ بنیان خانواده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید