05:36|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1398 - 11:28
کد خبر: 12327
مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با باریش:

افزایش قیمت بلیت براساس نوع قطار اعمال شده است

در طول 7 سال گذشته قیمت بلیت قطار افزایش نداشته از این رو به درخواست ناوگان ریلی افزایش قیمت بلیت قطار در شورای قیمت‌گذاری مطرح شد.
افزایش قیمت بلیت براساس نوع قطار اعمال شده است

شاپور ارسلانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: در طول 7 سال گذشته قیمت بلیت قطار افزایش نداشته است از این رو به درخواست ناوگان ریلی افزایش قیمت بلیت قطار در شورای قیمت گذاری مطرح شد و مصوب شورای قیمت گذاری بلیت قطار تا سقف 22 درصد افزایش پیدا کرد که این افزایش قیمت بر اساس نوع قطار اعمال شده است.
وی در ادامه به وضعیت حرکت قطار مسیر ارومیه به تهران اشاره و افزود: حرکت قطار مسیر ارومیه به تهران بعد از تعطیلات عید نوروز در هفته به سه روز افزایش پیدا کرده که به صورت یک در میان یک هفته روزهای زوج و یک هفته روزهای فرد انجام می‌شود.
ارسلانی با اشاره به استفاده از سوخت دیزلی در قطار ارومیه گفت: سوخت دیزلی برای ناوگان جاده‌ای توجیه اقتصادی ندارد ولی در راه‌آهن با توجه به اینکه 7 برابر به نسبت نفر و تن کیلومتر بار جابه جا می‌شود سوخت کمتری مصرف می‌شود از این رو به دلیل آلودگی کمتر، راه آهن با سوخت دیزل هم به عنوان حمل و نقل سبز مطرح است.
وی تصریح کرد: راه آهن به دنبال الکترونیکی کردن تمامی محورهای مختلف خطوط راه آهن  برای توسعه کل شبکه ریلی در کشور هست.
ارسلانی تصریح کرد: سیستم ریلی قطار ارومیه از سیستم‌های جدید و پرسرعت است و ناوگانی که برای آن استفاده می‌شود از دیزل‌های به روز استفاده شده که امیدواریم در صورت مشکل‌ساز نبودن تحریم‌ها و ورود تکنولوژی جدید به ناوگان ریلی توسعه ریلی قطار ارومیه را افزایش دهیم.
مدیرکل راه آهن آذربایجان در پایان به احداث مسیر قطار ارومیه به تبریز نیز اشاره و افزود: قطار مسیر ارومیه به تبریز مربوط به معاونت ساخت و توسعه ریلی است و بر اساس اطلاعات موجود کارهای مطالعات این طرح در حال انجام است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید