15:03|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 - 12:28
کد خبر: 12318
امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با باریش:

توسعه اقتصاد درون‌زا مولفه رشد ملی است

توسعه اقتصاد درون‌زا که متکی به تولیدات داخلی باشد یکی از مولفه‌های مهم در تحقق پیشرفت و رشد ملی است.
توسعه اقتصاد درون‌زا مولفه رشد ملی است

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش‌نیوز در رابطه با واکنش اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سران اروپا و آمریکا با دست اندازی در مسیر پیشرفت هسته ای ایران به دنبال خرید زمان است تا از این طریق مانع دستی یابی کشورمان به دانش روز شوند.

وی با بیان این که سیاستمدران کشور باید با نگاه به درون و اقتصاد درون‌زای کشور به دنبال حل مشکلات داخلی باشند، افزود: تاریخ ایران اسلامی نشان داده که دشمنان هیچ گاه دید مثبتی به پیشرفت کشورمان نداشتند، از این رو باید با تکیه بر توان داخلی مسیر توسعه و پیشرفت ملی را هموار کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر زمان ما به دشمن اعتمادی نکردیم، اقتصاد را  درون‌زا کرده و در مسائل سیاسی، نظامی و یا اقتصادی بر ظرفیت های داخلی  تمرکز داستیم با رشد و موفقیت مواجه شدیم.

امام جمعه میاندوآب معتقد است، اگر تحریم‌ها به هر طریقی رفع شود دشمن باز از یک روش دیگر کمر همت برای نابودی اقتصاد کشورمان می بندد از این رو مسئولین باید به اقتصاد درون‌زا توجه کنند تا مشکلات کشور حل شود.

وی بیان کرد: آمریکا و سران استکبار همیشه از موضع فشار بر ایران استفاده می‌کنند و سران آمریکا همیشه در بین جلساتی که در بین کشورها و مجلس ملی خود برگزار می‌کند تنها به کشور ایران تمرکز داشته و علت این فشارها موضع قدرتمند ایران در خاورمیانه و  خارج از منطقه است که نقش اثر بخشی در معادلات بین‌الملل دارد.

امام جمعه میاندوآب در پایان با اشاره به اینکه موفقیت‌های علمی و هسته‌ای ایران موجب خشم سران استکبار می‌شود چرا که پیشرفت کشور در مسایل هسته‌ای و موشکی می‌تواند قدرت ایران را درونی کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید