09:57|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1398 - 14:12
کد خبر: 12274
یادداشت:

فضای غبارگرفته کسب‌وکار در آذربایجان غربی

فضای کسب‌وکار آذربایجان غربی خیلی وقت است به دلیل ضعف در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید غبارگرفته شده گرچه مسئولان تلاش دارند این روند بهبود یابد ولی نتیجه این تلاش‌ها چه زمانی در زندگی مردم استان جاری می‌شود، پاسخش نیاز به زمان دارد.
فضای غبارگرفته کسب‌وکار در آذربایجان غربی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، فضای کسب‌وکار در آذربایجان غربی در حالی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که تعداد افراد بیکار شده و جویای کار در سال‌های اخیر بهبود یافتن این فضا را در استان گواهی نمی‌کند.

نبود فضای کافی برای حمایت از سرمایه‌گذاری جدید، ضعیف بودن حمایت‌های دولتی و پیچیده بودن بروکراسی اداری برای دریافت مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی مشاغل جدید از جمله مشکلاتی است که فضای کسب‌وکار استان همواره از آن رنج برده است.

البته به این لیست باید مشکل قراردادهای سفید امضاء، نداشتن تعهد کارفرما در برابر حقوق کارگر، نبود امنیت شغلی لازم و ترس از بیکاری را هم اضافه کرد که بدون شک می‌تواند در وخیم‌تر شدن شرایط کسب‌وکار استان تأثیر مستقیم بگذارد.

در حال حاضر به گفته مسئولان تنها دو سوم از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت دارند البته از این تعداد هم کم نیستند واحدهایی که با 50 درصد ظرفیت فعلی خود سرپا هستند و اگر به موقع مشکلاتشان حل نشود به زودی به لیست کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل استان اضافه می‌شوند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌نام رونق تولید نام گرفته است به نظر می‌رسد تنها چیزی که در دستور کار مسئولان قرار ندارد بهبود شرایط کسب‌وکار با از میان برداشتن موانع تولید است.

در شرایطی که هر روز به افراد فعال و جویای کار آن افزوده می‌شود، در مقابل فرصت‌های اشتغال یکی پس از دیگری به دلایل متفاوت از دست می رود تا موانعی که بر سر سرمایه‌گذاری‌های جدید ایجاد می‌شود، آمارها با چه معیاری سنجیده شدند که فضای کسب‌وکار آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری را به خود گرفته است.

 بی‌شک تسهیل روند سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی می‌تواند نقش شایانی در بهبود فضای کسب‌وکار داشته باشد و سرمایه‌داران داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری به این استان مرزی سوق دهد تا  ظرفیت‌های بالقوه این استان در حوزه‌های مختلف بتواند به عنوان بهشتی برای سرمایه‌گذاران لقب گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید