17:52|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1398 - 12:21
کد خبر: 12272
کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

فضای مجازی ابزار مناسبی برای ازدواج نیست

ازدواج یک مقوله آگاهانه و سرنوشت ساز است که عدم آشنایی کامل و مناسب قبل از ازدواج در فضای مجازی و اینترنت باعث ایجاد ارتباطات نامساعد می‌شود و تبعات جبران ناپذیری را در پی دارد.
فضای مجازی ابزار مناسبی برای ازدواج نیست

رسول بابازاده، کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد پیامدهای منفی دوستی‌های فضای مجازی اظهار کرد: یکی از مواردی که در جامعه کنونی در شبکه‌های اینترنتی رایج و مطرح است دوستی‌های مجازی و ازدواج‌های اینترنتی است.
وی با بیان اینکه دوستی‌های مجازی به دوستی‌های اطلاق می‌شود که از طریق ارتباط افراد در فضاهای مجازی و اینترنتی به وجود می‌آید اضافه کرد: شکل‌گیری دوستی‌های اینترنتی بیشتر به صورت ناشناخته و به دور از آگاهی‌های شخصی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری اتفاق می‌افتد و بیشتر از طریق تبادل و رد و بدل اطلاعات به خصوصیات و ویژگی‌های همدیگر پی برده و از این طریق همدیگر را به عنوان یک دوست و هم‌نشین  انتخاب می‌کنند.
بابازاده با اشاره به اینکه اینترنت از آثار مثبتی برخوردار است اما در کنار آن معایبی نیز دارد گفت: برخی افراد از طریق ارتباطات مجازی و اینترنت می‌خواهند شریک زندگی خود را انتخاب کنند اما انتخاب از روی عدم آگاهی و اعتماد از ابتدای شکل‌گیری آسیب‌های جبران ناپذیری در فرد به وجود می‌آورد و آن را با مشکلات متعدد رو به رو می‌کند.
وی تصریح کرد: دوستی‌های اینترنتی که در انتها به ازدواج ختم می‌شود افراد را به مسیر نادرست هدایت می‌کند و آن را  در دام گرفتاری‌ و معضلات اجتماعی قرار می‌دهد.
این کارشناس مسائل اجتماعی اعتقاد دارد آشنایی‌های مجازی که به ازدواج ختم می‌شود تبعات ناگواری را در پی دارد و افراد را از مسیر مستقیم  به یک فضای ناشناخته و ناامن سوق می‌دهد و آینده فرد را به بیراهه می‌کشاند.
بابازاده گفت: ازدواج یک مقوله آگاهانه، سرنوشت ساز و حساس در زندگی فرد به شمار می‌رود و چه بسا اگر فردی برای ازدواج و انتخاب شریک زندگی خود آگاهانه و با شناخت قبلی اقدام نکند پایه و اساس زندگی خود را مخدوش می‌کند. 
وی عنوان کرد: طبق آمار و تحقیقاتی که انجام شده اغلب ازدواج‌هایی که از مسیر دوستی‌های اینترنتی صورت می‌گیرد ثبات و پایداری ندارند و بیشتر آنها در انتها به طلاق منجر می‌شود متاسفانه در جامعه کنونی ارتباطات از طریق شبکه‌های اجتماعی و مجازی در چارچوب مناسب و با شناخت کافی انجام نمی‌شود و این امر زمینه سوء استفاده برخی افراد را در پی اعتماد طرف مقابل فراهم می‌کند.
کارشناس مسائل اجتماعی در پایان افزود: اینترنت ابزار مناسبی برای ازدواج نیست و باید تعادل در مسیر ازدواج رعایت شود و انتخاب از روی ارتباط آگاهانه شکل گیرد که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب و شناخت صحیح جوانان بتوانند زندگی خود را بر پایه و اساس مساعدی بنا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید