20:13|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1398 - 12:09
کد خبر: 12271
اندر احوالات آشفته ثبت‌نام مدارس:

مردم کلافه و مسئولان بی‌تدبیر

بی‌تدبیری مسئولان این روزها ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را به معضل بزرگ برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.
مردم کلافه و مسئولان بی‌تدبیر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، چندسالی است که به نظر می‌رسد پول جای بسیاری از شاخص‌های آموزشی را در آموزش و پرورش گرفته است، پول ندهی کارنامه نمی دهند، ثبت نام نمی کنند و حتی در برخی موارد تحویل هم نمی‌گیرند که بخواهند کارت را راه بیاندازند.
مشکلات خانواده‌ها با مدارس تنها به بازه زمانی 9 ماه فعالیت مدارس ختم نمی‌شود گرچه در این مدت هم مدیران با ارسال نامه کمک به مدرسه به صورت ماهانه داد والدین را درمی آروند ولی اوج این مشکلات در هنگام دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان است.
خانواده هایی که برای ثبت‌نام دانش‌آموز خود هر روز مجبور هستند در صف های طولانی مقابل مدارس به انتظار بایستند و در آخر هم معلوم نیست که موفق به ثبت نام بشوند یا نه!
مراحل ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس برای خانواده‌ها این روزها دیگر مثال هفت خوان رستم شده است، و هر کس از این هفت خوان به سلامت عبور کند مانند آن است که شاخ غول را شکسته و یا کوهی جابجا کرده باشد.
 مدارس غیرانتفاعی که حسابشان جدا است و هر کس تمکن مالی لازم را داشته باشد با سلا و صلوات از سوی مدیران مدارس تحویلشان می‌گیرند و با هزار خوش آمدگویی فرزندشان را ثبت نام می کنند.
ولی جای بحث اینجاست که آیا همه خانواده ها تمکن مالی لازم را دارند تا دانش آموز خود را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کنند؟ در این بین تکلیف خانواده‌ها با بضاعت مالی کمتر و قشر آسیب‌پذیر برای ثبت نام فرزندشان در مدارس چه می‌شود؟
پیام‌های مردمی به پایگاه خبری باریش نیوز حاکی از آن است که بسیاری از مدیران مدارس دولتی برای ارائه کارنامه آخر سال از والدین درخواست کمک هزینه‌های 100 تا 150 هزارتومانی کردند که در صورت عدم پرداخت کارنامه تحویل داده نمی شود و یا اینکه مدارس دولتی از ثبت نام دانش آموزانی که قبلا در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کردند خودداری می‌کنند.
این در حالی است که بارها از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شده که دریافت هرگونه وجه ثبت‌نام و یا ارائه کارنامه از سوی مدارس دولتی تخلف محسوب می‌شود، اما چه کسی قرار است به این تخلفات رسیدگی کند فقط خدا می‌داند و بس!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید