17:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1398 - 13:07
کد خبر: 12265
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

تسهیل جذب سرمایه‌گذار با موفقیت پروژه‌های شهری/ارومیه در حال آموزش الفبای گردشگری است

بزرگترین چالش در ارومیه قبل از انتخاب سرمایه‌گذار جدید، تلاش برای موفقیت پروژه‌های شهری در حال ساخت است، چراکه موفق بودن این پروژه‌ها می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری را توجیه‌پذیر کند.
ارومیه در حال آموزش الفبای گردشگری است

رضا مشهدی کشتیبان، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 پروژه سرمایه‌گذاری شهری در دست اجرا و اقدام است و تمرکز اصلی از سوی مجموعه شهرداری بر تکمیل پروژه‌های اوریاد، سیتادیوم و میدان ولایت فقیه است.
وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه در سال جاری تمرکز ویژه برای اتمام ساخت پروژه‌هایی که تاثیر ملی و فرا استانی دارد، خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌هایی که جنبه فراملی دارد می‌تواند سهم مهمی در شتاب‌بخشی توسعه اقتصادی شهر ارومیه داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: پروژه سیتادیوم با نام قبلی رزت، به دلیل اینکه سرمایه‌گذار موفق به تامین منابع مالی برای پیشبرد روند ساخت نشد، به سرمایه‌گذار جدید واگذار شده که قرار است در دو فاز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
فاز دوم سیتادیوم 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مشهدی کشتیبان، با بیان اینکه پروژه سیتادیوم درکل هم اینک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز دوم در حال انجام است که از پیشرفت فیزیکی 80 درصد برخوردار است و انتظار می رود نیمه دوم سال جاری بخشی از این پروژه آماده بهره برداری شود.
وی با اشاره به تاثیر رونق سرمایه گذاری در پروژه های شهری بر روی اشتغال و کارآفرینی در شهر ارومیه خاطرنشان کرد: پروژه سیتادیوم در مرحله ساخت هم اینک برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده که گویای تاثیر مهم اجرای طرح‌های عمرانی در رونق اشتغال استان است.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه در ادامه به پروژه سرمایه‌گذاری شهربازی پارک جنگلی و پارک ساوالان اشاره کرد و افزود: یکی از مزیت‌های مهم این پروژه، آماده بودن طرح است و نیازی به احداث و ساخت مجدد ندارد.
اجرایی شدن طرح مطالعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارومیه 
مشهدی کشتیبان همچنین ادامه داد: از سال گذشته در بحث مطالعات بسته‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ارومیه رایزنی‌های لازم با شرکت‌های معتبر انجام شده که فرصت‌های سرمایه گذاری را در کل استان مورد مطالعه قرار دهند تا پس از بررسی و تصویب از طریق برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی این فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی شود.
آمادگی شهرداری ارومیه برای واگذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری 
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه تصریح کرد: برخی از موارد سرمایه‌گذاری در حد ایده و طرح هستند و سازمان شهرداری از افرادی که طرح توجیهی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشند استقبال کرده و آمادگی دارد تا درکمترین زمان مراحل واگذاری را انجام دهد.
فاصله زیاد ارومیه برای جذب سرمایه‌گذار در مقایسه با سایر کلانشهرها
مشهدی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارومیه با کلانشهری‌های دیگر مانند تبریز و اصفهان فاصله زیادی دارد، یکی از مهم‌ترین موانع برای سرمایه‌گذاری را توجیه‌پذیر نبودن اجرای پروژه‌ها عنوان کرد که رونق گردشگری می‌تواند این مانع را از سر راه بردارد.
وی تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در شهر ارومیه باید اولویت اصلی بر رونق فعالیت‌های گردشگری باشد که در همین راستا نیز طرح بوم شهر با هدف توسعه گردشگری شهری انجام می‌شود.
رونق گردشگری روند سرمایه‌گذاری شهری را تسهیل می‌کند
این مسئول نقاظ قوت و ضعف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه را اقتصاد و گردشگری شهری دانست و افزود: برخی از شهرها قابلیت‌های بالفعل دارند که روند سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه با اشاره به طرح ارومیه 2020 تصریح کرد: ارومیه فعلا در حال آموزش الفبای گردشگری است و بزرگترین چالش سازمان قبل از انتخاب سرمایه‌گذار جدید، تلاش برای موفقیت پروژه‌های شهری در حال ساخت است، چراکه موفق بودن این پروژه‌ها می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری را در شهر ارومیه توجیه‌پذیر کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید