11:44|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1398 - 11:03
کد خبر: 12261
باریش گزارش می‌دهد:

قصه پر غصه والدین در فصل ثبت‌نام مدارس

همزمان با آغاز ثبت نام مدارس، والدین با سردرگمی و دغدغه‌های زیادی مواجه هستند و این امر به دلیل عدم مدیریت همه ساله در حال تکرار است.
قصه پر غصه والدین در فصل ثبت‌نام مدارس

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با اتمام فصل امتحانات و فرارسیدن فصل تابستان ثبت نام مدارس آغاز می‌شود و این روند تا اواسط تابستان ادامه دارد. همه ساله در این فصل سال، ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس دغدغه بزرگی برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد. بسیاری از خانواده‌هایی که جزء قشر متوسط جامعه هستند مدارس دولتی را برای ثبت نام فرزندانشان انتخاب می‌کنند. اما با توجه به اینکه هر مدرسه‌ای قوانین مخصوص به خود را دارد والدین با چالش‌های گوناگونی مواجه هستند.
در برخی مناطق به دلیل عدم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان ساعت‌ها در صف انتظار به سر می‌برند و از این اوضاع کلافه شده و اعتراض می‌کنند اما در نهایت بدون دریافت نتیجه، پرسنل مدارس اعلام می‌کنند که ظرفیت تکمیل شده و امکان ثبت نام وجود ندارد.
دریافت 150 هزارتومان به عنوان هدیه به مدرسه در مدارس دولتی! 
 امیر یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی نوشته است برای ثبت نام پسرم به یکی از مدارس دولتی مقطع ابتدایی در ارومیه مراجعه کردم اما مدیر مدرسه به بنده پیشنهاد داد که فرزند خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنم.
وی گفت: توان مالی من به حدی نیست که بتوانم از پس مخارج مدرسه غیرانتفاعی برآیم بعد از مراجعه به اداره آموزش و پرورش و تماس با مدیر، برای ثبت نام فرزندم مجدد به مدرسه مورد نظر مراجعه کردم اما با برخورد ناشایست مدیر مدرسه مواجه شدم که با داد و بیداد و به اجبار فرزند من را در مدرسه ثبت نام کرد و مبلغ صدو پنجاه هزار تومان به عنوان هدیه به مدرسه دریافت کرد.
رضا ادامه داد: با اینکه چندین بار اعلام کردند که مدارس دولتی حق دریافت هیچ مبلغی را از والدین ندارد اما این وضعیت با مدیریت نامناسب همچنان ادامه دارد.
طبق قانون اساسی ثبت نام در مدارس دولتی رایگان است
مرضیه که برای ثبت نام فرزند خود به یکی از مدارس ارومیه مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: همه ساله در فصل ثبت‌نام مدرسه‌ها با مشکل مواجه هستیم مدارس دولتی در کمال ناباوری هزینه‌های بسیار زیادی را از والدین دریافت می‌کنند و این امر والدین را از ثبت نام فرزندشان به مدارس ناامید می‌کند.
به عقیده مرضیه این سیاست اداره مربوطه است که در راستای رونق و گسترش مدارس غیرانتفاعی صورت می‌گیرد تا هزینه کمتری برای دولت داشته باشد در صورتی که بر اساس قانون اساسی ثبت‌نام در مدارس دولتی رایگان است و بر همگان تأکید شده است.
ثبت نام در برخی از مدارس فقط با پارتی بازی ممکن است!
یکی از مخاطبان در تماس تلفنی با دفتر خبری باریش نیوز از عدم مدیریت مسئولان در مورد ثبت‌نام مدارس شکایت کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: دو هفته‌ای است که به دنبال ثبت‌نام فرزندم در مدرسه هستم متاسفانه به هر کجا که مراجعه می‌کنم می‌گویند ظرفیت تکمیل شده و فضا برای ثبت نام وجود ندارد.
این شهروند افزود: متاسفانه عوامل فعال در مدارس در زمینه ثبت‌نام دانش آموزان پارتی بازی می‌کنند و والدین را از این مدرسه به آن مدرسه پاس می‌دهند از مسئولان درخواست می‌شود که به این شرایط رسیدگی کنند تا والدین بیشتر از این علاف و سرگردان نباشند.

بزرگترین رسالت مدارس آموزش، تعلیم و تربیت است اما گویا در چند سال اخیر آموزش در مدارس از اهمیت کمتری برخوردار شده است و اصلی‌ترین اهداف مدارس به سمت رونق اقتصاد سوق پیدا کرده که گفتنی است این امر فاجعه‌ای در کمین آموزش به شمار می‌رود.
در شرایطی که جمعیت دانش‌آموزان رو به افزایش است انواع مدارس دولتی، نمونه دولتی، نیمه دولتی، هیئت امنایی، به لحاظ آموزش و کیفیت با همدیگر متفاوت هستند و دغدغه والدین برای ثبت نام فرزندانشان امر طبیعی است و معیارهای آموزش و تربیت باید سنجیده و مدیریت شود.
لذا از مسئولان انتظار می‌رود تا با سخت‌گیری‌های بی مورد والدین را با چالش مواجه نکنند و از ایجاد مشکلات در ثبت نام دانش آموزان ممانعت کنند.
  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید