09:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1398 - 09:07
کد خبر: 12248
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

تعریض و بهسازی 40 کیلومتر از جاده‌های استان در سال‌جاری

در سال‌جاری بیش از 40 کیلومتر از جاده‌های حادثه‌ساز و پرخطر آذربایجان غربی بهسازی و تعریض می‌شود.
تعریض و بهسازی 40 کیلومتر از جاده‌های استان در سال‌جاری

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: جاده ارومیه به اشنویه از پرحادثهترین محورهای مواصلاتی استان است که بهسازی، تعریض و نوسازی این جاده در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قرار دارد.

وی به سایر جاده‌های مواصلاتی استان که عملیات بهسازی و تعریض درآن انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: جاده اشنویه_نقده، ارومیه_ اشنویه، نقده_ اشنویه، نقده _حیدرآباد، پیرانشهر_تمرچین، تکاب_ قندیل و قندیل به تخت سلیمان جزء جاده‌های در حال تعریض و بهسازی استان هستند که به طول 40 کیلومتر در حال انجام است و طبق قرار داد با پیمانکار باید طی دوسال به بهره‌برداری برسند.

این مسئول همچنین از انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار جهت تعویض و نوسازی ورودی شهرستان نقده خبر داد و افزود: تاکنون 610 کیلومتراز جاده‌های استان عملیات روکش انجام شده است.

شکری با بیان اینکه پل سه دهنه هاشم آباد سیلوانا احداث و برای تردد مورد بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: عملیات تعمیر واحداث پل‌های محلقان خوی و ستارخان میاندوآب نیز هم اکنون در حال اجرا است.

وی به انجام عملیات خط کشی در جاده‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: داز ابتدای سال جاری  تاکنون یک‌هزار و 700 کیلومتر از جاده‌های استان خط کشی شده و اولویت انجام این عملیات 30 کیلومتری اول محور‌های مواصلاتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: احداث جاده‌های جدید بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و اقدامات بهسازی، تعریض و نوسازی جاده‌ها توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید