22:39|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1398 - 11:19
کد خبر: 12241
امام جمعه میاندوآب در گفت‌و‌گو با باریش:

شبکه‌های اجتماعی ظرفیت بالقوه توسعه فرهنگی هستند

شبکه‌های اجتماعی اگر به صورت هدفمند و با نظارت دقیق مدیریت شوند ظرفیت بالقوه‌ای برای اطلاع‌رسانی دینی و توسعه فرهنگی در جامعه دارند.
شبکه‌های اجتماعی ظرفیت بالقوه توسعه فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در رابطه با اینکه چگونه از فضای مجازی برای تبلیغ دینی استفاده کنیم، اظهار کرد: اکنون جامعه رو به پیشرفت است و استفاده از ابزار ارتباطی نوین روز به روز افزایش پیدا می‌کند، از همین رو برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی باید همگام با نیازهای روز گام برداریم.  

وی با تاکید بر لزوم ورود مبلغان دینی به حوزه اطلاع‌رسانی فرهنگی، خاطرنشان کرد: تولید محتوا در قالب محتوای تصویری، نوشتاری و مجازی از ابزارهایی است که متولیان حوزه فرهنگی می‌توانند برای اشافه فرهنگ دینی از آن استفاده کنند.

حسن‌زاده عنوان کرد: اگر نظارت، پشتیبانی و مدیریت در تبلیغ فضای مجازی به صورت دقیق و با حساسیت بالا انجام شود،شبکه‌های اجتماعی یک فرصت ویژه برای تبلیغ بامحتوا در جامعه به شمار می‌روند ولی درغیر این صورت فضای مجازی می‌تواند یک تهدید جدی محسوب شود.

این مسئول در پایان به حضور کمرنگ مبلغان دینی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عدم ورود به فضای مجازی به بهانه ترس از آلوده شدن رویکرد و نگاه مثبتی در این حوزه محسوب نمی شود.

امام جمعه میاندوآب در پایان با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) که فرمودند: «تقوا تقوایی است که درحرکت و رو به جلو باشد» خاطرنشان کرد: اگر حضور فعالان فرهنگی در شبکه‌های مجازی کمرنگ شود خود به خود فضا برای جولان دشمن برای از بین بردن مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی باز می شود و این افراد به راحتی می توانند با تولید محتوا سمت و سوی فضای فرهنگی جامعه را به سمت اهداف شوم خود سوق دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید