00:18|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1398 - 10:41
کد خبر: 12223
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

تعداد خانوار ملاک راه‌اندازی سامانه فاضلاب روستایی است

تعداد خانوار ساکن ملاک مهم در راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق روستایی است
تعداد خانوار ملاک راه‌اندازی سامانه فاضلاب روستایی است

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: طرح‌های آب و فاضلاب با همکاری بنیاد علوی در 16 روستای شهرستان چالدران در حال برگزاری است.
رضوی با بیان اینکه طرح‌های اجرایی با مشارکت بنیاد علوی در شهرستان چالدران با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 57 میلیون تومان در حال انجام است، از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی طرح‌های آب رسانی روستایی خبر داد.
رضوی در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب روستایی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب مناطق روستایی در شهرهای ارومیه، سلماس و مهاباد فعال است.
این مسئول ادامه داد: عملیات اجرایی 6 پروژه فاضلاب روستایی نیز در روستاهای یولاگلدی شهرستان شوط، وارستان خوی، داشبند بوکان، ریحان آباد ارومیه، چوپلی تکاب و نالاس سردشت از سال گذشته آغاز شده که در صورت بهره‌برداری تعداد مناطق روستایی که از این سامانه بهره‌مند می‌شوند، افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: روستاهایی که دارای بیشترین تعداد خانوار ساکن هستند و سطح تراز آبی زیرزمینی آنها بیشتر باشد در اولویت احداث سامانه جمع‌آوری فاضلاب روستایی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در خصوص مشکل کاهش کیفیت آب شرب برخی از روستاهای استان از جمله روستای کشتیبان و میاوق ارومیه گفت: کاهش نزولات جوی و استفاده بی‌رویه از ذخایر زیرزمینی به تدریج باعث کاهش سطح کیفی آب می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید