05:26|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 11:57
کد خبر: 12205
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات هتلینگ بودجه کافی ندارد

کمبود بودجه و منابع مالی مهم‌ترین عاملی است که تجهیز بیمارستان‌های آذربایجان غربی به امکانات رفاهی و هتلینگ را با مشکل مواجه کرده است.
 تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات هتلینگ بودجه کافی ندارد

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: متاسفانه نبود اقامتگاه‌های مناسب در محوطه بیمارستان‌ها باعث شده بسیاری از همراهان بیماران از فضای سبز مراکز درمانی برای استراحت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه این وضعیت شایسته مردم استان نیست، نبود فضای فیزیکی کافی و محدودیت در منابع مالی را از مهم‌ترین عواملی عنوان کرد که امکان تجهیز بیمارستانها به امکانات هتلینگ را با مشکل روبرو کرده است.    
این مسئول با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک سلامت در آذربایجان غربی، گفت: در صورت احداث شهرک سلامت می‌توان شاهد ایجاد امکانات هتلینگ برای بیمارستانها و مراکز درمانی استان باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه، افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی در شهرستان خوی، بیمارستان 100 تخت خوابی میاندوآب و کلنگ‌زنی بیمارستان 600 تخت‌خوابی ارومیه را از مهم‌ترین طرح‌های درمانی این دانشگاه برای سال جاری عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه بیمارستان تکاب وابسته به وزارت راه و شهرسازی بوده و این دانشگاه آماده تجهیز این بیمارستان در صورت احداث آن است، تصریح کرد: بیمارستان میاندوآب نیز تجهیز شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: بیمارستان تخصصی زنان ارومیه قرار بود هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد که مشکلات مالی باعث تعویق در موعد افتتاح شده اما تلاش داریم با رفع موانع مالی این پروژه تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمارستان آیت‌الله خویی خوی در سال 71 کلنگ زنی شده و تا سال93، دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصدی بوده خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 86 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی قرار گرفت و ازسال 93 تاکنون پیشرفت آن به 98 درصد رسیده و درصورت تامین اعتبار جزئی این پروژه نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید