02:06|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 10:56
کد خبر: 12203
مدیر شعب استانی بانک توسعه تعاون آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

پرداخت بیش از 365 میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی

سال گذشته بیش از 365 میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان طرح اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان غربی توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده در دست بررسی است.
پرداخت بیش از 365 میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی

مهدی تقوی، مدیر شعب استانی بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اعلام این خبر گفت: بانک توسعه تعاون به صورت مستقیم متولی تسهیلات خوداشتغالی نیست و تسهیلات در این بخش را به طرح‌هایی که از سوی کار گروه اشتغال استان مصوب شده، پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی این بانک از دو محل اشتغال پایدار روستایی و تبصره 18 بند الف قانون بودجه سال 98 ابلاغ گردیده که در بخش اشتغال روستایی بیش از 365 میلیارد ریال در سال گذشته تسهیلات پرداخت شده است.
این مسئول با بیان اینکه در سال جاری میزان پرونده‌های مرتبط با رقمی بالغ بر 425 میلیارد ریال در حال تشکیل برای دریافت تسهیلات هستند، اضافه کرد: مقرر شده در سال جاری 2هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون در سطح کشور پرداخت گردد که به طبع ان سهمیه استانی آن نیز ابلاغ خواهد شد و به محض ابلاغ، طرح‌ها پذیرش و فرآیند پرداخت انجام می‌شود.
تقوی یادآور شد: تسهیلات اشتغال در دو حوزه اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر بوده که در مجموع 475 طرح بزرگ و کوچک با مجموع مبلغ بیش از 43 میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات اشتغال‌زایی این بانک بهره‌مند شدند و این روند همچنان در شعب بانک ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در سال گذشته و سال جاری به عنوان عامل طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان بوده، گفت: بیش از یک‌هزار طرح با مجموع اعتبار بالغ بر 180 میلیارد تومان به این بانک معرفی شدند و با توجه به اینکه این رقم سه برابر بودجه تخصیصی به بانک بود با توجه به پالایش طرح‌های متقاضیان تا پایان سال گذشته 439 طرح اعتبار اشتغال‌زایی خود را در بخش اشتغال پایدار روستایی دریافت کردند.
مدیر شعب استانی بانک توسعه تعاون آذربایجان‌غربی، در پایان تصریح کرد: تعداد طرح‌ها در بخش اشتغال فراگیر 36 طرح با مبلغی بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در سال گذشته بود و به بخش‌های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، و گردشگری پرداخت شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید