03:30|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 08:31
کد خبر: 12199
رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

کاهش عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه به 10 سال

عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در ارومیه در حال حاضر 12 سال است که باید با تجیهز و نوسازی این مدت به 10 سال کاهش پیدا کند.
کاهش عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه به 10 سال

مهدی مژدهی‌فر, رئیس سازمان حمل‌ و نقل عمومی شهرداری‌ ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز, اظهار کرد: در حال حاضر عمرسیستم اتوبوس  ناوگان ارومیه 12 سال است با توجه به فرآیند نوسازی ناوگان، برنامه‌های اجرایی با هدف کاهش عمر مفید به 10 سال اجرا می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای ازابتدای سال جاری از طریق هیئت مدیره و دستور شهردار و شوراهای مختلف سازمان به تصویب رسیده است که اتوبوس‌هایی که بالای 12سال عمر دارند تجهیز و نوسازی شوند.

مژدهی‌فر، با اشاره به نوسازی ناوگان سیستم حمل و‌ نقل عمومی در شهر ارومیه، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم اولویت سازمان در رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش برای تجهیز و نوسازی سیستم های موجود است.

این مسئول خاطر با بیان اینکه اتوبوس‌های فعال در سیستم حمل و نقل عمومی شهری هر 6 ماه یک بار از لحاظ سیستم فنی و مکانیکی مورد بازبینی و تعمیر قرار می گیرند، افزود: اتوبوس هایی که از لحاظ فنی و ایجاد آلایندگی ها ایراد و مشکل جدی داشته باشند اجازه تردد در سطح شهر و جابجایی مسافر را ندارند.

رئیس سازمان حمل و‌‎نقل عمومی شهرداری ارومیه با بیان اینکه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین مردم است بر لزوم تجهیز زیرساخت‌های موجود برای استفاده بیشتر مردم از اتوبوس‌ها در جابجایی شهری تاکید کرد و افزود: ارومیه جزو کلانشهرهایی است که مردم کمتر از ناوگان عمومی برای مسافرت‌های درون شهری استفاده می‌کنند و این امر سهم مهمی در ایجاد گره‌های ترافیکی در خیابان‌های پر تردد دارد.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید