16:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398 - 13:34
کد خبر: 12197
یادداشت:

نبود امکانات رنجی که برای گردشگری دریاچه ارومیه تمامی ندارد

دریاچه ارومیه یکی از مکان‌های مهم و تفریحی و گردشگری آذربایجان غربی است که همه ساله گردشگران زیادی را کنار ساحل خود پذیرایی می‌کند ولی این جاذبه طبیعی سالهاست که از نبود امکانات رفاهی رنج می‌برد.
نبود امکانات رنجی که برای گردشگری دریاچه ارومیه تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، استفاده از ظرفیت‌ جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های توریستی در راستای توسعه صنعت گردشگری می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند و افزایش جذب توریست و گردشگر را در پی داشته باشد.
باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان و استقبال بی‌نظیر مردم از زیبایی‌های دریاچه ارومیه، فرصت مناسبی برای ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه پیش آمده و فراهم کردن امکانات مورد نیاز در جهت جذب بیشتر مسافران  و گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند اتفاقات مثبتی را رقم بزند.
در سال‌های گذشته به دلیل بحران کم آبی، سطح آب دریاچه ارومیه کاهش یافت و این امر باعث ناامیدی و نگرانی مردم آذربایجان شده بود. اما از اوایل سال جاری، به لطف بارش‌های الهی و قابل توجهی که رخ داد آب دریاچه ارومیه افزایش یافت و این اتفاق خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم را در پی داشت.
به طوری که از روزهای آغازین فصل بهار مردم برای تماشای دریاچه ارومیه راهی می‌شدند و خوشحالی خود را از وضعیت خوب دریاچه ارومیه نشان می‌دادند. اما در این میان چیزی که اهمیت دارد فراهم کردن امکانات رفاهی برای افرادی که در کنار دریاچه ارومیه اوقات خود و خانواده را سپری می‌کنند امر مهم و ضروری به شمار می‌رود.
مردم از نبود امکانات مناسب در کنار ساحل دریاچه ارومیه گلایه دارند و خواستار ایجاد امکاناتی مانند سرویس‌ بهداشتی، جاگذاری سطل‌های زباله، بوفه‌های رستوانی، آلاچیق‌ مناسب برای استراحت، مکانی برای تفریح کودکان از مسئولین هستند.
با توجه به اینکه چند روز بیشتر به فرارسیدن تعطیلات تابستانی و ورود مسافران و گردشگران باقی نمانده است اما سواحل دریاچه ارومیه همچنان از نبود امکانات مناسب رنج می‌برد و این وضعیت موجود ضعف بزرگی برای صنعت گردشگری در این مکان محسوب می‌شود.
سرمایه‌گذاری از طریق ظرفیت‌های دریاچه ارومیه می‌تواند چشم‌انداز خوبی در اذهان عمومی ایجاد کند و با فراهم کردن امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، فرصت استفاده از پتانسیل و توانمندی جوانان و همچنین ایجاد اشتغال در این مکان را به همراه داشته باشد.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید