21:53|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398 - 10:52
کد خبر: 12193

پل‌های بدون عابر در ارومیه

احداث پل‌های هوایی ویژه عابرین پیاده تا حد زیادی در جلوگیری از بروز تصادفات درون شهری مؤثر است به شرط آنکه از ایمنی و استاندارد اصولی برخوردار باشد.
پل‌های بدون عابر در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مناظر شهری به خصوص در کلان‌شهرها در حال توسعه و در مسیر مدرنیته شدن قرار گرفته است. هرچه بیشتر به طبیعت و فضای شهری اهمیت داده شود چشم‌انداز مطلوبی در فضاهای شهری خودنمایی می‌کند. یکی از اقداماتی که برای زیباسازی فضاهای شهری و همچنین در جهت ایمنی بیشترعابرین پیاده طراحی و عملیاتی شده، احداث پل‌های هوایی برای گذرعابران پیاده از عرض خیابان است. پل‌های هوایی به جهت اینکه در مسیرهای تندرو احداث می‌شوند از حساسیت ایمن‌سازی بیشتر برخودار هستند و باید در طراحی و ساخت آن استاندارهای لازم و اصولی صورت گیرد. اما در مناطقی از شهر ارومیه شاهد ناامنی و حتی تخریب برخی از پل‌های هوایی ویژه عابرین پیاده هستیم که در صورت عدم ساماندهی آنان، بروز حادثه ناگواری را به دنبال دارد.
عدم نصب پله در برخی از پل‌های هوایی!
نازنین یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: نزدیک به پنج سال است که پل هوایی ویژه عابرین پیاده در خیابان شورا ارومیه احداث شده اما هنوز پله‌های این پل هوایی نصب نشده است.
وی افزود: خیابان شورا روزانه از حجم تردد خودرو و رفت و آمد عابرین پیاده بیشتری برخوردار است و به دلیل شلوغی و نقص فنی پل هوایی تصادفات شدید در این خیابان رخ می‌دهد.
این شهروند ارومیه‌ای در پایان ادامه داد: پیام بنده را به گوش مسئولین مربوطه برسانید تا در اولین فرصت به ساماندهی و تکمیل پل هوایی خیابان شورا اقدام نمایند.

پل قویون پیاده رو و پل هوایی ویژه عابرین پیاده ندارد
یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: بعد از گذشته چند سال از افتتاح پل قویون، این مکان همچنان از نبود پیاده‌رو و پل هوایی رنج می‌برد.
این مخاطب در ادامه افزود: پل قویون یکی از بزرگترین پل‌های شهر ارومیه است و روزانه حجم زیادی از تصادفات درون شهری به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئن و نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در این مکان رخ می‌دهد.
وی گفت: نبود پیاده رو و پل هوایی نیز در این مکان خطرات فراوانی را برای عابرن پیاده در پی دارد.

سرعت بالای خودروها و نبود سرعت‌گیر و پل هوایی در خیابان‌های تندرو، جان عابرین پیاده را به خطر می‌اندازد 
محمد شریفی مرد میانسالی است که برای مراجعه به دکتر به خیابان حسنی ارومیه رفته و در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: تعدد مطب‌های پزشکی در خیابان حسنی ارومیه باعث شده افراد زیادی به این مکان مراجعه کنند و برای رفت و آمد به ساختمان‌های دیگر مجبور هستند از عرض خیابان عبور کنند. 
وی افزود: نبود سرعت‌گیر و همچنین پل هوایی ویژه عابران پیاده رفت و آمد شهروندان را سخت کرده است.
این شهروند ادامه داد: به دلیل اینکه عرض خیابان حسنی گسترده است خودروها با سرعت بالا از این مسیرعبور می‌کنند و این کار برای عابرین پیاده‌ای که مجبور هستند از خیابان عبور کنند خطر آفرین است.
وضعیت ایمنی و بهداشتی پل‌های هوایی در سطح شهر نامناسب است
مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز در ارسال پیام‌های مشترکی از وضعیت نامناسب بهداشتی و ایمنی برخی پل‌های هوایی در سطح شهر گلایه کرده و گفتند: مدیریت قابل قبولی برای طراحی و محافظت از پل‌های هوایی انجام نگرفته است برخی از این‌ها دچار نقص فنی هستند و برخی دیگر به دلیل عدم نظارت جایی برای انباشت زباله‌های شهری شده و چهره نامناسبی به طبیعت شهری بخشیده است.

طراحی مناسب پل‌های هوایی ویژه عابرین پیاده در سطح شهر و نصب اصولی همراه با ایمنی بیشتر آنان در حفظ جان عابرین پیاده نقش مهمی دارد و باید به صورت علمی و تخصصی مورد اهتمام ویژه مسئولان متولی قرار گیرد. همچنین ایجاد امکانات مناسب مانند نصب پله‌های برقی برای استفاده افراد سالمند نیز می‌تواند تا حد زیادی رضایت شهروندان را جلب کند.

گزارش از فاطمه علمدار

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید