10:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 - 13:04
کد خبر: 12178
یادداشت:

ظرفیت مغفول ورزش در ارتقای شاخص شادی در آذربایجان‌غربی

ظرفیت ورزش برای ارتقای شاخص شادی و نشاط در آذربایجان غربی فراموش شده، پایکوبی مردم استان بعد از بردهای تیم ملی والیبال می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد.
ظرفیت مغفول ورزش در ارتقای شاخص شادی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بردهای اخیر تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال بهانه‌ای برای مردم آذربایجان غربی شد تا شور و شوقشان از موفقیت‌های ورزشی را در سطح خیابان‌ها به نمایش بگذارند.  
در دو شب گذشته مردم ارومیه بعد از پیروزی قاطع والیبالیست‌های ایرانی در مقابل حریفان جهانی ساعت‌های طولانی در خیابان‌های شهر حضور پیدا کردند و شادی خود از این رویداد مهم ورزشی را با هم سهیم شدند.
شادی کردن از موفقیت‌های ورزشی نه تنها مشکلی ندارد بلکه می‌تواند جلوه زیبایی از غیرت ملی هر کشور را نسبت به اتفاقات مثبت در حوزه‌های ورزش جهانی را به نمایش بگذارد.
تجلی حضور مردمی به دنبال بردهای شیرین تیم ملی والیبال ایران در شهر ارومیه گویای این مطلب مهم است که ورزش در جای خود ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ارتقای شاخص شادی در جامعه دارد و می‌تواند جای بسیاری از سرگرمی‌های نامتعارف را برای جوانان و خانواده‌ها بگیرد.
فقدان زیرساخت‌های مناسب برای تفریحات سالم امروزه ایران را به کشوری غمگین و افسرده تبدیل کرده و به نظر می‌رسد حل این مشکل نیازمند جراحی فوری است، آذربایجان‌غربی هم در این شاخص‌ها حال و روز بهتری ندارد و خیلی وقت است که جوانان این شهر از کمبود مکان‌های مناسب تفریحی برای تخلیه هیجان خود رنج می‌برند.
رفاه اقتصادی در کنار وجود بسترهای مناسب برای تخلیه هیجان جزء عواملی دیگری هستند که می‌تواند زمینه‌ساز وجود شادی در میان یک جامعه شود و در کشوری مانند ایران که شاخص کسب و کار درآن خوب نیست این مساله عاملی مهمی برای تبدیل ایران به کشوری غمگین شده است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید