11:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 - 09:45
کد خبر: 12173
کارشناس دینی در گفت‌و‌گو با باریش:

امید به زندگی از برکات اهدای عضو است

یکی از برکات ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه افزایش امید به زندگی در بیماران نیازمند است.
امید به زندگی از برکات اهدای عضو است

حجت‌الاسلام سیامک جعفرزاده، کارشناس دینی در گفت‌و‌گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، با بیان اینکه اهدای عضو و حیات بخشیدن به دیگران موضوعی است که در آیات قرآنی و فقه اسلامی نیز مورد اشاره قرار گرفته است، گفت: اهدای عضو از منظر دینی و شرعی اشکالی ندارد بلکه فرهنگ‌سازی آن در جامعه باعث افزایش امید به زندگی می‌شود.
وی اظهار کرد: اگر افراد احساس کنند که حیات و ممات انسان یک مسئله فردی نیست و کسانی که که اهدای عضو می‌کنند نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهند بلکه وسیله ای برای ادامه زندگی دیگران می‌شوند، بدون شک نگاه بهتری به موضوع اهدای عضو خواهند داشت. 
این کارشناس دینی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی موضوع اهدای عضو در بین خانواده، بر تبیین آثار و برکات این امر خداپسندانه اشاره کرد و گفت: اهدای عضو در حقیقت وقف قسمتی از جان است.
جعفرزاده با بیان اینکه  انسان هر عمل خیری که انجام می‌دهد نتیجه آن  به خودش باز می‌گردد، ادامه داد: فردی که دچار مرگ مغزی شده به گفته علم پزشکی دیگر امکان بازگشت به حیات را ندارد اما با اهدای عضو و بازگرداندن تعدادی به زندگی، یاد و خاطره اهدا کننده همیشه در دل و جان افراد باقی می‌ماند.
وی یکی از دلایل استقبال کم مردم از اهدای عضو عزیزانشان در هنگام مرگ مغزی را امید به بازگشت فرد بیمار به زندگی دانست و افزود: افراد متخصص و کارشناسان این امر باید در محافل عمومی و با اجرای برنامه‌های فرهنگی دانش و بینش افراد نسبت به موضوع مرگ مغزی و ضرورت اهدای عضو را در جامعه ارتقاء دهند.
این کارشناس دینی در پایان معتقد است که ساخت فیلم و سریال‌هایی با مضامین اهدای عضو، برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی و استفاده از ابزار هنر می‌تواند در ترویج و فرهنگ‌سازی این امر موثر واقع شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید