14:51|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398 - 12:39
کد خبر: 12166

قراردادهای سفید امضاء بلای جان جامعه کارگری

یکی از مشکلات جدی جامعه کارگری که باعث ضایع شدن حقوق این قشر در جامعه می‌شود، قراردادهای سفید امضاء است که بلای جانشان شده است.
قراردادهای سفید امضاء بلای جان جامعه کارگری

سرویس اقتصادی باریش نیوز، قراردادهای سفید امضاء از جدی‌ترین مشکلات جامعه کارگری است که باعث می‌شود در بسیاری از موارد حق و حقوق کارگران نادیده گرفته شده و تضعیف شود.
افزایش قرادادهای سفید امضاء در واقعیت زنگ خطر جدی برای امنیت شغلی در جامعه است، چراکه کارفرما با سوء‌استفاده از عدم آگاهی و دانش حقوقی کارگر به خود اجازه می‌دهد که حقوق پرنسل خود را کمتر از میزانی که در قانونی ثبت شده است، پرداخت کند که در قانون این امر جرم محسوب شده و مجازات برای آن تعیین شده است.
داشتن امنیت شغلی از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند بهره‌وری پرسنل را در یک محیط کاری افزایش دهد اما متاسفانه شرایط کسب و کار جامعه امروز به‌گونه‌ای است که کارگران کمترین امید را در دست‌یابی به اشتغال دائم دارند.
در این بین وجود قراردادهای سفید امضاء نیز نبود امنیت شغلی در جامعه کارگری را بیش از پیش تهدید می‌کند.
بررسی پیام‌های مردمی باریش نیوز حاکی از این مطلب است که بخش عظیمی از مشکلات کارگران به اخراج‌های ناگهانی و امضاء کردن قراردهایی تشکیل می دهد که در آن حق و حقوق افراد به روشنی قید نمی‌شود.
در شرایط فعلی جامعه که بیکاری به چالش مهم خانواده‌ها تبدیل شده است، جامعه کارگری برای تامین مخارج خانواده مجبور است به هر نحوی که کارفرما برایش تعیین می‌کند کار کند، حال آنکه در این برای اشتغال باید بخشی از حقوق خود را نادیده بگیرد چون در صورت اعتراض بدون شک با اخراج روبرو می‌شود و کارفرما به راحتی فرد دیگری را جایگزین می‌کند.
بخش اشتغال در آذربایجان غربی به دلیل وجود مشکلاتی از این قبیل خیلی وقت است که حال و روز خوشی ندارد و این امر را می‌شود از افزایش تعداد افرادی که در سال‌های اخیر از چرخه اشتغال خارج شده و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند به خوبی احساس کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید