03:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1398 - 11:42
کد خبر: 12147
یادداشت:

اهدای خون، سخاوتی به وسعت یک زندگی

اهدای خون، ترجمان عینی از سخاوتی به وسعت یک زندگی است، تجربه لذت‌بخشی که شاید هر کس نتواند آن را تجربه کند.
اهدای خون، سخاوتی به وسعت یک زندگی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، اهدای خون، نجات زندگی و كسب رضایت الهی در پی ببخشی است که می‌تواند برای خیلی از افراد نجات دهنده باشد.
24 خرداد، برابر با 14 ژوئن در تقویم جهانی به نام روز اهدای خون نامگذاری شده است، گفتنی است نهم مرداد در کشورمان به عنوان روز اهدای خون شناخته شده می‌شود که در حقیقت روز قدردانی از اهدا کنندگان این ماده حیاتی نیز به شمار می‌رود.
آگاهی از سلامت جسمانی از مهم‌ترین فوایدی است که پزشکان و متخصصان برای اهدای خون معرفی می‌کنند که از طریق کنترل ضربان قلب، فشارخون، دمای بدن و تشخیص کم‌خونی و نوع گروه خونی انجام می‌شود.
سالانه به طور متوسط 70 هزار واحد خونی در آذربایجان غربی اهدا می‌شود و تعدادی از افراد اهداکنندگان مستمر خون در این استان هستند.


شاخص اهدای خون در کشور در سال گذشته 60 درصد اعلام شده است، اما این شاخص در آذربایجان غربی درصد کمتری به خود اختصاص می دهد، از این رو فرهنگ‌سازی و تبیین مزایای اهدای خون از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند باور عمومی را نسبت به اهدای خون تقویت کند.
اما اهدای خون شرایطی دارد که اهداکننده باید از آن برخوردار باشد تا بتواند خون اهدا کند، حداقل سن فرد باید 17 و حداكثر سن 65 سال است و هر فرد می‌تواند در فاصله 8 هفته خون اهدا کند مشروط بر این كه تعداد دفعات اهدا در طول یك سال از 4 بار تجاوز نکند. 
برای اینکه تجربه لذت بخشی از اهدای خون داشته باشید فراموش نکنید قبل از اهدای خون غذای مناسب بخورید و میزان آب بیشتری نسبت به روزهای گذشته میل كرده و درصورت امکان از خوردن آسپرین 48 ساعت قبل از اهدای خون خودداری کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید