19:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1398 - 09:31
کد خبر: 12144
باریش گزارش می‌دهد:

سوله دوکل بهشت گمشده آذربایجان‌غربی

آبشارسوله دوکل یکی از چشم‌اندازهای طبیعی و زیبای ارومیه به شمار می‌رود که از جذابیت‌های منحصربه فردی برای جذب گردشگر و رونق بخشیدن به صنعت اکوتوریسم برخودار است.
سوله دوکل بهشت گمشده آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در غرب ارومیه در قلب روستای ییلاقی سوله دوکل از بخش سیلوانا آبشاری زیبا با چشم‌اندازی دلبرانه خودنمایی می‌کند که طبیعت جذاب آن چشم هر بیننده‌ای رانوازش می‌دهد. 
سوله دوکل مرتفع‌ترین آبشار استان است که هر ساله گردشگران متعددی رابه منطقه سیلوانا می‌کشاند و با این وجود این منطقه هنوز برای بسیاری از مردم ایران و حتی آذربایجان غربی ناشناخته مانده است. 
این جاذبه بکری طبیعی دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای تبدیل شدن به مرکز تفریحی و توریستی است به شرط آنکه مسئولان اهتمام ورزند و شرایط گردشگرپذیری در این جاذبه طبیعی را فراهم کنند.
ایجاد پلاژ و اقامت‌گاه‌های فصلی، فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت راه‌اندازی رستوران‌های مختلف، توسعه بوم‌گردی در روستاهای نزدیک این آبشار از جمله مواردی است که می‌تواند به رونق اقتصادی این بخش و همچنین در توسعه بخش اشتغال استان موثر واقع شود.
گفتنی است؛ سوله دوکل در ۵۰ کیلومتری غرب ارومیه و در محل تلاقی مرزهای ایران، ترکیه و عراق و بین دو قله‌ بزسینا و دالامپر قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های رودخانه‌ باراندوزچای است.
همچنین مسیر رسیدن به آبشار زیبای سوله دوکل از روستای دیزج به گسیان و سپس روستای کوله‌بی و در انتها روستای سوله دوکل است و تمامی این مسیرها دارای آسفالت هستند، تنها در انتهای مسیر رسیدن به آبشار چندمتری ناهموار و خاکی وجود دارد که بدون شک با اندکی همت متولیان می‌تواند برای گردشگری آسفالت ریزی شده و هموار شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید