13:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1398 - 08:48
کد خبر: 12143
باریش گزارش می‌دهد:

تحقق منطقه ویژه اقتصادی سلماس درگیر وعده‌های بی‌عمل

علی‌رغم اینکه اواخر دهه 80 طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته اما در عمل اقدام جدی برای تحقق آن صورت نگرفته است.
تحقق منطقه ویژه اقتصادی سلماس درگیر وعده‌های بی‌عمل

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، زمانی که به پیشرفت فیزیکی طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس نگاه می‌کنیم چیزی جزء وعده‌های بی‌عمل و انداختن توپ در زمین دیگری از مسئولین دیده نمی‌شود از این رو به نظر می‌رسد عزم جدی برای تحقق  طرح‌های اقتصادی که جبران کننده عقب‌ماندگی استان باشد وجود ندارد.
در چند سال اخیر احداث مناطق ویژه اقتصادی کشور با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و همچنین ایجاد عرصه برای صادرات کالا تسریع یافته که دراین راستا منطقه آزاد تجاری ماکو به عنوان تنها منطقه ویژه اقتصادی استان در حال فعالیت است و دیگر مناطق آزاد استان از قبیل منطقه آزاد اقتصادی سرو_ ارومیه و سلماس همچنان درگیر وعده راه‌اندازی و تامین اعتبار هستند.
متاسفانه بعد از گذشت 9 سال از تصویب منطقه ویژه اقتصادی سلماس پیشرفتی در روند احداث آن صورت نگرفته و کم‌کاری و عدم توجه مسئولین امر شاید بهترین جواب برای علت عدم افتتاح این پروژه اقتصادی باشد.
ادعاهای مختلف مسئولین امر ووعده افتتاح این پروژه در سال 98!
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع آذربایجان‌غربی سال گذشته خبر از انتخاب سرمایه‌گذار پروژه داده بود و همچنین نماینده سلماس نیز شرکت شهرک‌های صنعتی استان را مقصر به تعویق افتادن تحقق این طرح معرفی کرد.
اما، رئیس وقت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی نیز معتقد بود که با گذشت این همه مدت هنوز زمین مورد نیاز برای این طرح تعیین تکلیف نشده و اعتبار مورد نیاز نیز تخصیص نیافته است.
اخذ 5 میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس 
مرتضی اصغری، فرماندار سلماس همچنین دوماه پیش خبر از اخذ پنج میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان مدیریت برنامه‌ریزی آذربایجان غربی برای این منطقه خبر داد و گفت: قرارداد برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی بسته شده و امید است که به‌زودی آغاز به‌کار کنند. 
فرماندار سلماس در ادامه از فنس‌کشی و دیوارکشی 50 هکتار از این منطقه ویژه اقتصادی و اخذ مجوز تامین آب شرب برای آن دخبر داده و وعده افتتاح این پروژه را در سال 98 اعلام کرد!
اهمیت تسریع در احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس
آن چیزی که بیشتر از همه در شهرستان سلماس و سایر شهرهای استان خودنمایی می‌کند وضعیت وخیم اقتصادی است و منطقه ویژه اقتصادی در این شهر در صورت افتتاح می‌تواند بازیگر مهمی برای مبادلات اقتصادی استان بوده و گام مهمی در توسعه استان بردارد وامید است مسئولین امر این بار کمرهمت واقعی برای افتتاح این پروژه را ببندند تا شاهد رفع محرومیت در این منطقه باشیم.
باید منتظر ماند و دید که با این‌گونه پیشرفت لاک‌پشتی که در انجام این پروژه اتفاق افتاده است آیا عمر جوانان این شهرستان برای افتتاح این پروژه می‌رسد یا باید نسل‌های بعدی از مزایای این طرح استفاده کنند؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید