11:43|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 10:20
کد خبر: 12131
یادداشت:

رد پای تکدی‌گران در محافل خصوصی مردم ارومیه

تکدی‌گری یکی از معضلات اجتماعی است که این روزها از محافل خصوصی و مراسم‌های عروسی و عزاداری مردم شهر ارومیه هم سردرآورده است.
رد پای تکدی‌گران در محافل خصوصی مردم ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه بسیاری از کلانشهرهای با پدیده منحوس تکدی‌گری دست به گریبان هستند که ارومیه هم از این شهرها مستثنی نیست و این معضل اجتماعی همواره سیمای شهری را هم برای شهروندان و هم برای مسافران و گردشگران آن زشت و ناپسند کرده است.
گرچه تکدی گری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و ریشه در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد اما افزایش فقر از یک سو و کسب درآمد آسان از سوی دیگر عواملی است که آن را به یک شغل بی دردسر برای برخی‌ها تبدیل کرده است.
در حال حاضر برخورد با تکدی گران به یک چالش جدی مسئولین و دستگاه‌های متولی تبدیل شده است، چراکه تکدی‌گران هر روز از شیوه‌های جدیدی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند، از مراجعه به درب منازل گرفته، حضور در اتوبوس‌های درون شهری و یا حتی برون شهری تا حضور در مراسمات سوگواری و عروسی! 
فقر را شاید بتوان شاه کلید بروز پدیده منفی تکدی‌گری در جامعه دانست ولی ارائه آمارهایی از سوی مسئولان در برخورد با برخی از متکدیان گویای این امر است که برخی ها علیرغم تمکن مالی مناسب تمایلی به کنار گذاشتن گدایی و دست و پا کردن شغل مناسب برای خود را ندارند.
براساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان بیش از 70 درصد تکدی گران در ارومیه را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند که از سایر شهرها و استانها به این شهر مهاجرت کردند، چون سخاوت و مهربانی مردم این شهر زمینه خوبی برای سوءاستفاده کنندگان فراهم کرده تا درآمدهای میلیونی بدون دردسر و زحمت به دست بیاورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید