23:11|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398 - 08:19
کد خبر: 12116
رئیس اتحادیه‌بار فروشان ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

صادرات روزانه 100 تن صیفی‌جات به عراق

در حال حاضر عراق مهم‌ترین مقصد محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی است و روزانه 100تن صیفی‌جات از ارومیه به این کشور صادر می‌شود.
صادرات روزانه 100 تن صیفی‌جات به عراق

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه بار فروشان ارومیه ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، گفت: این میدان در حال حاضر نقطه ترانزیتی صادرات محصولات کشاورزی از سراسر کشور به کشورهای همسایه است.

وی افزود: کدو، بادمجان، گوجه فرنگی و آلوچه نوبرانه استان جزء محصولات کشاورزی است که از طریق پایانه مرزی شهرهای مختلف استان به کشور عراق صادر می‌شود.

عزتی  با بیان اینکه تلاش اتحادیه برای رفع کمبود میوه در بازار است، گفت: هم اکنون هیچ گونه کمبود محصول کشاورزی در ارومیه دیده نمی‌شود و میدان میوه و تره‌بار آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به مردم است.

وی ادامه داد: هم اکنون فضای رقابتی در میان غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار برقرار است و همگان سعی دارند بهترین جنس را با ارزانترین قیمت به مردم ارائه کنند.

این مسئول به قیمت اقلام پرمصرف در ارومیه اشاره کرد و گفت: اقلام پرمصرف دارای قیمت‌های مختلفی در بازار ارومیه هستند و دلیل این مساله وجود تنوع محصولات تولیدی است.

عزتی در ادامه افزود: به طورمثال گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی وپیاز از شهرهای مختلف کشور وارد شده ودارای قیمت‌های متفاوت هستند.

وی بابیان اینکه  قیمت خیار در بازار امروز از 2 هزار تا 6 هزار تومان متغیر است و بستگی به کیفیت محصول دارد، افزود: در حال حاضر پیاز و سیب زمینی به ترتیب با قیمت یک‌هزار و500 تا 3هزارو پانصد تومان در میدان میوه و تره بار ارومیه به فروش می رسد و البته با توجه به اینکه این بخشی از این محصولات از استان‌های جنوبی تامین می شود، قیمت آن تا 5 هزار تومان نیز می رسد.

رئیس اتحادیه بار فروشان، میوه و تره‌بارشهرداری ارومیه در پایان قیمت هر کیلو سبزی را در بازار امروز 3 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی برای تامین مایحتاج عمومی مردم در بخش صیفی جات وجود ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید