07:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398 - 04:51
کد خبر: 12110
یادداشت:

مرکز شهر ارومیه و معضلی به نام ترافیک!

تجمع مراکز خرید و بسیاری از اصناف دیگر در خیابان امام و میدان ولایت فقیه، این مکان‌ها را به معابر پرتردد شهری در ارومیه تبدیل کرده است، با این وجود یک زخم بزرگ در پیکره این کلانشهر وجود دارد و آن هم معضل ترافیک در این مکان است که روز به روز بر حجم آن افزوده می‌شود.
مرکز شهر ارومیه و معضلی به نام ترافیک!

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این که ارومیه دارای مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف است هیچ شکی نیست اما یکی از معضلات همیشگی این شهر که پیشرفت آن‌چنانی نیز در حل آن صورت نگرفته معضل پیچیده ترافیک است.

خیابان‌های ارومیه در ساعات اوج ترافیک شهری به جولانگاه وسایل نقلیه متعددی درشهر تبدیل شده که فرصت عبور و مرور راحت را برای همشهریان عزیز سلب می‌کند و در هر کدام از خیابان‌های شهرارومیه که مشغول به تردد باشیم ترافیک سهل الوصل‌ترین کلمه برای شهروندان است که با آن روبه رو می‌شوند واحداث پروژه‌های متعدد نیز نتوانسته کمک زیادی برای رفع این معظل بکند.

یکی از خیابان‌هایی که همواره ارومیه که همیشه با معضل ترافیک دست به گریبان است و به سبب تردد عمومی حجم سنگینی از بار ترافیکی شهر را بر دوش دارد، خیابان امام و محدوده میدان ولایت‌فقیه است که عبور و مرور را همیشه در این خیابان‌ها با مشکلات جدی برای شهروندان همراه می‌کند.

شاید شلوغ ترین خیابان ارومیه لقب مناسبی برای این محل باشد و هنوز با وجود سپری شدن سال‌های زیاد این مشکل اساسی در این مکان همانند بسیاری از خیابان‌های این شهر حل نشده است.

احداث تراموای شهری و عریض کردن خیابان طرح‌هایی بودند که مدیریت شهری برای برون‌رفت از بحران ترافیک دراین خیابان در دست اقدام داشت که هر کدام بنا به دلایلی انجام نشد وعلاوه برآن هیچ طرح جایگزینی نیز برای حل آن در نظر گرفته نشده است.

شاید حل معضل ترافیک کوچک‌ترین اقدام برای حل مشکلات این خیابان در ارومیه باشد وانتظار می‌رود مدیریت شهری و سایر مسئولان با احساس مسئولیت بیشتری در قبال این مساله رفتار کنند تا وقت مردم بیشتر از این در شلوغ‌ترین خیابان شهر ارومیه تلف نشود تا شاهد ارومیه‌ای بهتر و آبادتر باشیم  و با شرایط بهتری ازگردشگرانی که برای خرید به این خیابان می‌آیند استقبال کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید