00:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 - 09:14
کد خبر: 12108
باریش گزارش می‌دهد:

عوارض نامتعارف و گلایه‌هایی که تمامی ندارند

هزینه بالای عوارض پل میان‌گذر دریاچه ارومیه از جمله مواردی است که همواره افرادی که از این مسیر تردد دارد، از آن شکایت دارند و گویا گوشی هم برای شنیدن این گلایه‌ها بدهکار نیست.
عوارض نامتعارف و گلایه‌هایی که تمامی ندارند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در سال‌های اخیر، ایجاد پل میانگذر دریاچه ارومیه با هدف کاهش فاصله مسیر بین استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی احداث شد و بعد از اتمام و بهره‌برداری از این پل، عبور و مرور برای  مسافران و افرادی که در این مسیر تردد داشتن سهل و آسان شده است.
اغلب افرادی که در این مسیر تردد می‌کنند شهروندان تبریزی و ارومیه‌ای هستند که از دریافت عوارض نامتعارف در این پل گلایه و شکایت دارند.
این در حالی است که با وجود دریافت عوارض زیاد، پل میانگذر دریاچه ارومیه همچنان از کمبود امکانات رفاهی رنج می‌برد و مسیر دسترسی مناسبی برای این دریاچه وجود ندارد.
ناهمواری مسیر پل میانگذر دریاچه ارومیه به خودروها آسیب می‌رساند
علی صباغی یکی از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز، در ارسال پیامی گفته است: روز گذشته از مسیر میان‌گذر پل شهید کلانتری به سمت ارومیه در حرکت بودم که وسط جاده خودروی بنده داخل چاله بزرگی افتاد و رینگ آن کاملا کج شد.
وی افزود: هر بار که از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه عبور می‌کنم مجبور هستم 5 هزار تومان عوارضی پرداخت کنم اما در قبال مبلغ پرداختی از وضعیت و امکانات این جاده به شدت گلایه‌مند هستم.
علی گفت: از مسئولان درخواست می‌کنیم به این مشکلات رسیدگی کنند چرا که  پرداخت 5 هزار تومان عوارضی هزینه زیادی در مقابل امکانات کم پل میانگذر دریاچه ارومیه می‌باشد.
هزینه درمان از یک طرف، هزینه جاده از سوی دیگر!
رقیه یکی دیگر از کاربران پایگاه خبری باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: به دلیل معالجه بیماری‌ام مجبور هستم هفته‌ای چند مرتبه به شهر تبریز رفته و با مراجعه به پزشک پیگیر درمانم باشم.
وی گفت: با توجه به هزینه‌های زیادی که برای مراجعه به پزشک پرداخت می‌کنم با توان مالی کمتری رو به رو شده و از سوی دیگر هزینه‌های جاده و دریافت نامتعارف عوارض جاده شهید کلانتری به مشکلات مالی بنده افزوده است.
وی اضافه کرد: در شهرهای دیگر مبلغ دریافت عوارضی تا این حد زیاد و سرسام آور نیست اما در مسیر میا‌نگذر دریاچه ارومیه دریافت مبلغ5500 تومان دور از انصاف است.
دریافت عوارض پل میانگذر ارومیه در گذشته به صورت روزانه بود
حمیدرضا ارسلانی در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز گفت: دریافت عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه در گذشته برای افرادی که رفت و آمد روزانه داشته‌اند یک بار دریافت می‌شد اما در حال حاضر برای هر رفت و آمد روزانه مبلغ 5500 دریافت می‌کنند.
وی افزود: من دانشجو هستم و هر روز در این مسیر تردد دارم و پرداخت این مبلغ برای یک جوان سخت است از این رو از مسئولان متولی انتظار می‌رود تا هر چه سری‌تر برای برطرف کردن این مشکل اقدام کنند.
پیام‌های مردمی مبنی بر دریافت نامتعارف عوارض جاده شهید کلانتری گویای این است که مبلغ دریافت عوارض از خودروهای سنگین بیشتر از خودروهای سبک است.
مردم از نبود امکانات و روشنایی و ناهمواری آسفالت جاده شهید کلانتری و همچنین پل میانگذر دریاچه ارومیه گلایه‌مند هستند و در راستای سهولت در رفت و آمد از مسئولان مطالبه دارند. 
حال باید منتظر اقدامات مسئولین باشیم تا برای برطرف کردن مشکلات پل میانگذر دریاچه ارومیه و همچنین کاهش دریافت عوارضی در این مکان اقدام به عمل آورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید