12:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398 - 06:14
کد خبر: 12091
یادداشت روز:

پارک ملی دریاچه ارومیه تابلوی بکر طبیعت برای گردشگری

پارک ملی دریاچه ارومیه، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا، پتانسیل مهمی در راستای جذب توریست و رونق بخشیدن به اقتصاد گردشگری را دارد.
پارک ملی دریاچه ارومیه تابلوی بکر طبیعت برای گردشگری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود زیست‌گاه‌های طبیعی و جاذبه ‌بکر در دل طبیعت از مکان‌هایی به شمار می‌رود که بدون هزینه به وجود آمده و جلوه زیبایی به منطقه می‌بخشد.
زیست‌گاه‌های طبیعی در برخی از مناطق، محل زندگی و زیست جانوران مختلفی است که بر زیبایی و جذابیت این مکان‌ها می‌افزاید و فضای دلنشینی برای بازدید کنندگان و علاقمندان به طبیعت را به ارمغان می‌آورد.
پارک ملی دریاچه ارومیه نیز یکی از زیست‌گاه‌های مهم  شمال غربی کشور، با دارا بودن طبیعت زیبا و دلنشین جلوه خاصی به منطقه آذربایجان بخشیده و در فصول مختلف زیست‌گاه پرندگان و جانوران زیادی می‌باشد.
در سال جاری به دلیل بارندگی‌های مناسب و پربار، سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت و از سوی دیگر پوشش گیاهی پارک ملی دریاچه ارومیه در شرایط آب و هوایی مناسب رشد کرد و همچنین چشمه‌های موجود در این منطقه نیز جان دوباره گرفت.
به گفته مسؤلان پاک ملی دریاچه ارومیه، این مکان بزرگترین زیست‌گاه گوزن زرد وحشی در سطح جهانی و بزرگترین خاست‌گاه خالص‌ترین نژاد قوچ و میش ارمنی می‌باشد همچنین از میان پرندگان، مهاجرت فلامینگوها همه ساله در فصل بهار جلوه زیبایی به طبیعت این منطقه می‌بخشد.
آذربایجان غربی به دلیل  دارا بودن از آب و هوای چهار فصل و تنوع مکان‌های گردشگری و تفریحی، در فصول مختلف سال، میزبان مسافران و گردشگران زیادی از جای جای کشور و حتی از کشورهای خارجی است.
وجود گردشگران خارجی سرمایه بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود و باید از وجود ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در منطقه پارک ملی دریاچه ارومیه نیز در راستای جذب گردشگر و  ورود مسافران شهرهای مختلف و بین المللی استفاده کرد.
ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی برای رفاه حال بیشتر گردشگران و مسافران از اهمیت زیادی برخوردار است و در جذب گردشگر نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو لزوم توجه و رسیدگی به مناطق و زیست‌گاه‌های طبیعی به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه بیش از پیش باید مورد توجه مسؤلین متولی قرار گیرد تا با ورود مسافران و گردشگران به این منطقه شاهد رونق اقتصاد گردشگری در این منطقه باشیم.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید