10:13|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398 - 08:44
کد خبر: 12079
یادداشت روز:

کارنامه به شرط هدیه اجباری!

همزمان با اتمام سال تحصیلی، بازار دریافت پول از والدین دانش‌آموزان در برابر دریافت کارنامه داغ داغ است و همیشه در ایام ثبت نام و گرفتن کارنامه والدین دردسرهای هدیه اجباری به مدرسه را دارند.
کارنامه به شرط هدیه اجباری!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با فرارسیدن فصل امتحانات و پایان سال تحصیلی بازار دریافت پول از والدین در قبال ارائه کارنامه فرزندانشان داغ داغ است. به طوری که برخی از مدارس قیمت‌های نامتعارفی از والدین دانش آموزان طلب می‌کنند و اصرار دارند که در صورت عدم پرداخت پول کارنامه آنان تحویل داده نمی‌شود.
این موضوع تنها در چارچوب تحویل کارنامه دانش آموزان نیست و در طول ایام سال تحصیلی نیز برخی مدارس دولتی چندین بار از والدین به دریافت پول به عنوان کمک به مدرسه  اقدام می‌کنند.
در این میان والدین به دلیل همین موضوع معترض و گلایه‌مند هستند و وقتی پای صحبت آنان می‌نشینی می‌گویند وقتی فرزند خود را در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنیم دیگر انتظار نداریم به بهانه‌های مختلف از خانواده‌ها پول دریافت شود.
یکی از والدین دانش آموزان مدرسه ابتدایی گفت: وقتی برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت موجودی به دفتر مدرسه پسرم مراجعه کردم مدیر مدرسه گفت دریافت پول از دانش آموزان بر عهده ما نیست و این کار از طرف اداره گزارش شده است! در صورتی که این‌گونه نیست.
در شرایط کنونی دریافت پول برخی از مدارس از دانش‌ آموزان به معضلی برای خانواده‌ها تبدیل شده است و هر بار که پیگیری می‌شود آموزش و پرورش اعلام می‌کند که دریافت هرگونه پول از والدین در قبال دریافت کارنامه به صورت اجباری ممنوع است.
اما مدیران مدارس اهمیتی به رفع این موضوع نمی‌دهند و خانواده‌ها همچنان در قبال دریافت کارنامه و نتیجه ماحصل تحصیلی فرزندانشان هزینه می‌کنند.
بسیاری از خانواده‌ها گله دارند و اصلاً نمی‌دانند این مبالغ دریافتی از سوی مدارس در چه مواردی هزینه می‌شود با اینکه از وضعیت آموزشی و نبود امکانات مناسب در برخی از مدارس نیزگلایه‌مند و شاکی هستند.
امسال نیز همزمان با فرارسیدن ایام امتحانات نهایی، پیام‌های بسیار زیادی از سوی مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز در مورد دریافت پول اجباری مدیران مدارس از خانواده مطرح است و باید دید در این آشفته بازار اقتصادی و توان کم مردم در برابر هزینه‌های معیشتی چه باید کرد و این داستان دنباله دار تا کی ادامه خواهد داشت!.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید